۰

نگاه به کارآفرینی باید نگاهی پایدار و ثابت باشد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه به کارآفرینی باید تغییر کند زیرا نگاه به کارآفرینی نگاهی پایدار و ثابت نیست.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر جمشیدنژاد در همایش تجلیل از کارگران نمونه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در این استان، اقتصاد مقاومتی است و باید به‌ طور ویژه به آن توجه داشت.
وی با بیان اینکه، اگر به دنبال تبیین اقتصاد مقاومتی هستیم باید نگاه به کارآفرینی تغییر کند، افزود: نگاه به کارآفرینی نگاهی پایدار و ثابت نیست، چرا نباید مطابق با نیازمان و بر اساس داشته‌ها تولیدات خود را پیش ببریم و برای رفع احتیاج خود نیازمند دیگری باشیم.
جمشید نژاد ادامه داد: این استان ظرفیت پیدا و پنهان زیادی دارد کافی است که بخواهیم و نگاهمان را تغییر دهیم آن‌وقت است که شرایط برای ایجاد شغل فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه، اکنون بیش از 250 هزار کارگر در این دیار مشغول به کار هستند، گفت: هر کدام از کارگران سهم بسزایی در توسعه و پیشبرد اهداف توسعه‌ای سیستان و بلوچستان دارند که باید به بهترین شکل آن را پاسداشت.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز با تبریک روز جهانی کارگر به این قشر زحمتکش و پر تلاش، گفت: هفته کارگر را مجال و فرصتی می‌دانیم برای قدردانی و تجلیل از کارگران به‌عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین قشر کشور، چراکه کارگران به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کشور همواره به اثبات رسانده‌اند، حضور توأم با مسئولیت در عرصه کار و تلاش زمینه‌ساز و خالق ارزش‌افزوده در حوزه خدمتی آنان بوده است.
مهرداد جهاندیده با اشاره به اینکه، در تمامی آموزه‌‎های دینی و در کلام بزرگان دین همواره از ارزش کار و کارگر به نیکی یاد شده است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز نقش کارگر، ارزش‌آفرینی کارگر در تمامی عرصه‌ها بالأخص عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی ممتاز و برجسته محسوب می‌شود، که این مهم رسالت مسئولان را در ارائه خدمت مفید و منافع به این قشر عظیم و عزیز خطیر می‌کند.
وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این باور و اعتقاد است که سپردن نقش به شرکای اجتماعی خود (کارگر و کارفرما) و هم‌افزایی و مشارکت طلبی آنان در برآوردن حوائج و نیازمندی‌ها می‌تواند مؤثرترین اثربخشی را در پی داشته باشد که از مصادیق آن می‌توان به تشریک‌مساعی شرکای اجتماعی دولت در تعیین مزد اشاره کرد.
گفتنی است، در پایان این مراسم همایش با اهداء لوح یادبود و هدایایی به کارگران نمونه از آنان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 432031
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *