۰
بخشدار مرکزی خاش:

خیرین مدرسه ساز پیشگام تر از دولت/ 34 مدرسه خيري در شهرستان خاش احداث شد

بخشدار بخش مركزي خاش گفت: همواره خیرین در کمک به مدارس و مراکز آموزشی پیشگام بوده اند و در حال حاضر که غالب پروژه ها در حال رکود است تعداد زيادي پروژه خيري مدرسه در اين شهرستان ساخته مي شود.
خیرین مدرسه ساز پیشگام تر از دولت/ 34 مدرسه خيري در شهرستان خاش احداث شد
مجتبی شجاعی در حاشیه بازدید از مدارس عشایری دهستان کارواندر در گفت‌وگو با خبرنگار تفتان ما با تاكيد بر انجام فعاليت هاي آموزشي در مدارس، اظهار كرد: توسعه فضاهای آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل  و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس و آموزشگاه‌های بخش مرکزی خاش از رشد و رکورد مطلوبی برخوردار بوده است.

وي با بيان اينكه رشد مسائل نظام آموزش و پرورش در بخش مركزي خاش به دليل حمايت و مشاركت هاي خيرين صورت گرفته، تصريح كرد: کلنگ‌زنی، احداث و اجرای بیش از ۲۷ فضای آموزشی طی یک‌سال  و بیش از ۳۴ واحد آموزشی در چهار سال اخیر از جمله اقدامات آموزشي در بخش مركزي خاش است.

شجاعي افزود: نهضت مدرسه‌سازی و ساماندهی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از مهمترين ماموريت ها و اقدامات است كه بايد مسئولان امر انجام دهند.

وي ادامه داد: به‌زودی چند مدرسه خیری در دو روستای بخش مرکزی توسط خیرین یزدی، بسیج سازندگی سپاه و موسسه خیریه عنایت آغاز می‌شود.

بخشدار مركزي خاش خاطرنشان كرد: ماموریت سیستم آموزشی و مدارس برای توسعه پایدار، تربیت انسان‌هایی است که خردمندتر، فهیم‌تر، مطلع‌تر، پایبندتر به اخلاق و دارای حس مسئولیت باشند.
 
وي يادآور شد: در سال‌های اخیر با توسعه کمی کدهای آموزشی مدارس در روستاها و نقاط عشایری بخش‌مرکزی از فقر فرهنگی، آموزشی که مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی در روستاها بوده تا حدی جلوگیری شد.

شجاعي تصريح كرد: شاخص‌های آموزشی خاش با شرایط مطلوب و فاصله دارد و چشم‌انداز سوادآموزی و دانش افزایی امیدبخش است.

وي اذعان كرد: رهیافت مجموعه عمل،  جذب خیرین، اجرای صحیح سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی کشور در بخش آموزش، جذب بازمانده از تحصیل، توسعه تعلیم و تربیت روستایی و عشایری، همیاری اولیا و ارکان روستا، روابط منظم اولیا و مربیان و ورزیدگی مجامع خیرین، دورنمایی از توسعه شهرستان در بستر جامعه انسانی توسعه یافته را فراهم می‌آورد.

وي با بيان اينكه رفع مشکلات آموزش نیاز به عزم عمومی و همراهی با آموزش و پرورش دارد، اظهار كرد: لازم است جامعه هم حساس و هم همراه و هم فعال و سهم‌پذیر و مسوولیت‌پذیر در تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان است.

انتهاي پيام/
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 451628
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *