امام جمعه شهرستان خاش :

پرستاری فرصت عظیم جهت خدمت‌رسانی است

4 بهمن 1396 ساعت 10:59

امام جمعه شهرستان خاش گفت:خدمات جامعه پرستاری ماندگار بوده واین شغل یک فرصت عظیم برای خدمت رسانی است.


حجت الاسلام غلامرضا دهقان  به مناسبت روز پرستار در گفتگو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در جنگ‌ها واحدی را برای کمک به مجروحان ایجاد کردند که همان کار پرستاران را انجام می‌دادند و این اقدام نشان دهنده اهمیت کار پرستاری است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) با وجود سختی‌های بسیاری که در کربلا متحمل شده بودند و شاید خود ایشان نیز نیاز به پرستاری داشتند، اما رسالت پرستاری از بازماندگان کربلا را برعهده گرفتند و تلاش کردند تا از درد ورنج آن عزیزان بکاهند.

حجت الاسلام دهقان نقش پرستاران در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم، عظیم و راهگشا دانست و خاطرنشان کرد:خدمات پرستاران در دوران دفاع مقدس که با مشکلات و سختی‌های فراوانی که در آن ایام وجود داشت، این عزیزان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کردند که بعضی موارد در چارچوب کاری آنان نیز نبود.

وي تصريح كرد: صبوری و شکیبایی در حرفه پرستاری نقش مؤثری در پیشبرد امور دارد که بحمدالله این صبوری، شکیبایی و رفتار منطقی با بیماران و همراهان آنان را در رفتار پرستاران مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد:انجام کارها با نیت‌ الهی را موجب ماندگاری امور دانست و اضافه کرد: در منابع دینی تأکید شده است که کارها را با نیت جلب رضایت خداوند انجام دهیم زیرا به کارها ماندگاری و به زندگی برکت می‌دهد.

حجت الاسلام دهقان با تأکید بر اینکه خدمت به مردم افتخار بزرگی برای هر انسانی محسوب می‌شود، عنوان کرد: کار پرستاری را اینگونه ببینیم که خداوند فرصتی را فراهم آورده است تا به نیازمندان و کسانی که به خاطر ناتوانی و بیماری به شما پناه آورده‌اند، خدمت‌رسانی کنید.

امام جمعه شهرستان خاش ادامه داد: با بیان اینکه خدمتی که جامعه پرستاری به مردم ارائه می‌دهد، خدمتی ماندگار است، ابراز کرد: خدمات جامعه پرستاری ماندگار و زودبازده است چرا که بلافاصله پس از آنکه به داد یک نفر می‌رسیم، پاداش آن را از خداوند دریافت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نشان دادن کارآمدی نظام در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و ضروری است و از آنجایی که ما تربیت شده مکتب انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) هستیم می‌باید به گونه‌ای کارهایمان را انجام دهیم که کارآمدی‌ها و رضایت‌مندی‌ها به حداکثر برسد.

انتهای پیام /


کد مطلب: 451605

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451605/پرستاری-فرصت-عظیم-جهت-خدمت-رسانی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir