۰
امام جمعه شهرستان خاش :

پرستاری فرصت عظیم جهت خدمت‌رسانی است

امام جمعه شهرستان خاش گفت:خدمات جامعه پرستاری ماندگار بوده واین شغل یک فرصت عظیم برای خدمت رسانی است.
پرستاری فرصت عظیم جهت خدمت‌رسانی است
حجت الاسلام غلامرضا دهقان  به مناسبت روز پرستار در گفتگو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در جنگ‌ها واحدی را برای کمک به مجروحان ایجاد کردند که همان کار پرستاران را انجام می‌دادند و این اقدام نشان دهنده اهمیت کار پرستاری است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) با وجود سختی‌های بسیاری که در کربلا متحمل شده بودند و شاید خود ایشان نیز نیاز به پرستاری داشتند، اما رسالت پرستاری از بازماندگان کربلا را برعهده گرفتند و تلاش کردند تا از درد ورنج آن عزیزان بکاهند.

حجت الاسلام دهقان نقش پرستاران در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم، عظیم و راهگشا دانست و خاطرنشان کرد:خدمات پرستاران در دوران دفاع مقدس که با مشکلات و سختی‌های فراوانی که در آن ایام وجود داشت، این عزیزان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کردند که بعضی موارد در چارچوب کاری آنان نیز نبود.

وي تصريح كرد: صبوری و شکیبایی در حرفه پرستاری نقش مؤثری در پیشبرد امور دارد که بحمدالله این صبوری، شکیبایی و رفتار منطقی با بیماران و همراهان آنان را در رفتار پرستاران مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد:انجام کارها با نیت‌ الهی را موجب ماندگاری امور دانست و اضافه کرد: در منابع دینی تأکید شده است که کارها را با نیت جلب رضایت خداوند انجام دهیم زیرا به کارها ماندگاری و به زندگی برکت می‌دهد.

حجت الاسلام دهقان با تأکید بر اینکه خدمت به مردم افتخار بزرگی برای هر انسانی محسوب می‌شود، عنوان کرد: کار پرستاری را اینگونه ببینیم که خداوند فرصتی را فراهم آورده است تا به نیازمندان و کسانی که به خاطر ناتوانی و بیماری به شما پناه آورده‌اند، خدمت‌رسانی کنید.

امام جمعه شهرستان خاش ادامه داد: با بیان اینکه خدمتی که جامعه پرستاری به مردم ارائه می‌دهد، خدمتی ماندگار است، ابراز کرد: خدمات جامعه پرستاری ماندگار و زودبازده است چرا که بلافاصله پس از آنکه به داد یک نفر می‌رسیم، پاداش آن را از خداوند دریافت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نشان دادن کارآمدی نظام در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و ضروری است و از آنجایی که ما تربیت شده مکتب انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) هستیم می‌باید به گونه‌ای کارهایمان را انجام دهیم که کارآمدی‌ها و رضایت‌مندی‌ها به حداکثر برسد.

انتهای پیام /
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 451605
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *