معاون برنامه ريزي فرماندار شهرستان خاش:

بلاي خانمان سوز اعتياد، جوانان سيستان و بلوچستان را تهديد مي كند/ بيكاري مهمترين عامل جذب جوانان به طرف مواد مخدر است

30 دی 1396 ساعت 10:31

معاون برنامه ريزي فرماندار شهرستان خاش گفت: بلاي خانمان سوز اعتياد، جوانان سيستان و بلوچستان را تهديد مي كند و لذا بايد همه دستگاه هاي اجرايي مربوطه در خصوص جلوگيري از اين آفت بسيار مهم برنامه ريزي كنند.


به گزارش تفتان ما، مهدي عيدوزهي در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان خاش با موضوع اعتياد، اظهار كرد: نیروی انتظامی بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیر انقلاب کرده و در سطح جهان رتبه اول مبارزه با مواد مخدر مختص ایران است.

وي ادامه داد: سالانه سازمان ملل از نیروهای انتظامی تقدیم مي كند و لذا گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان که در رابطه با مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند .

عيدوزهي با بيان اينكه ورزش یکی از عوامل کاهش اعتیاد است، تصريح كرد: وظیفه متولیان ورزش تحرک و نشاط جامعه است و باید به ورزش بیشتر اهمیت بدهیم.

وي خاطرنشان كرد: کسی که از فعالیت های ورزشی برخوردار باشد به هیچ وجه دنبال اعتیاد نمی رود و فرهنگ عمومی ورزش در جامعه باید رشد و گسترش پیدا کند.

ورزش دشمن اعتیاد است
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست، با بيان اينكه اين شهرستان از لحاظ قهرمانی در مسابقات در دو سال اخیر جایگاه خوبی را در  کشور کسب کرد، گفت: در 6 ماه ابتدای سال جاری ورزشکاران خاشی مدال هاي بسيار خوبي در سطح كشور و جهان به دست آوردند.

مسافر شهنوازي با بيان اينكه ورزش دشمن اعتیاد است، تصريح كرد: یکی از مشکلات جامعه و آفت های جدی برای جوانان اعتیاد است.

وي ادامه داد: مهم ترین علت گرایش جوانان به طرف مواد مخدر، نشناختن عواقب مصرف مواد مخدر و عوارض ناشی از آن است و در دسترس بودن مواد مخدر به علاوه بیکاری از ساير عوامل  عا جذب جوانان به طرف اين بلاي خانمان سوز است.

شهنوازي با بيان اينكه اظهار كرد: مهمترین راه مقابله با اعتیاد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مضرات است چرا كه قطعا اگر یک جوان بفهمد که استفاده از مواد مخدر جان و مال، آبرو و شخصیت اجتماعی و خانواده و شغلش را به خطر می اندازد به سراغ آن نخواهد رفت.
 
گفتني است، در ادامه اين نشست ساير اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را بیان كردند و در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش و هماهنگی با ورزش وجوانان، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451547

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451547/بلاي-خانمان-سوز-اعتياد-جوانان-سيستان-بلوچستان-تهديد-مي-كند-بيكاري-مهمترين-عامل-جذب-طرف-مواد-مخدر

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir