۰
معاون برنامه ريزي فرماندار شهرستان خاش:

بلاي خانمان سوز اعتياد، جوانان سيستان و بلوچستان را تهديد مي كند/ بيكاري مهمترين عامل جذب جوانان به طرف مواد مخدر است

معاون برنامه ريزي فرماندار شهرستان خاش گفت: بلاي خانمان سوز اعتياد، جوانان سيستان و بلوچستان را تهديد مي كند و لذا بايد همه دستگاه هاي اجرايي مربوطه در خصوص جلوگيري از اين آفت بسيار مهم برنامه ريزي كنند.
بلاي خانمان سوز اعتياد، جوانان سيستان و بلوچستان را تهديد مي كند/ بيكاري مهمترين عامل جذب جوانان به طرف مواد مخدر است
به گزارش تفتان ما، مهدي عيدوزهي در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان خاش با موضوع اعتياد، اظهار كرد: نیروی انتظامی بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیر انقلاب کرده و در سطح جهان رتبه اول مبارزه با مواد مخدر مختص ایران است.

وي ادامه داد: سالانه سازمان ملل از نیروهای انتظامی تقدیم مي كند و لذا گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان که در رابطه با مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند .

عيدوزهي با بيان اينكه ورزش یکی از عوامل کاهش اعتیاد است، تصريح كرد: وظیفه متولیان ورزش تحرک و نشاط جامعه است و باید به ورزش بیشتر اهمیت بدهیم.

وي خاطرنشان كرد: کسی که از فعالیت های ورزشی برخوردار باشد به هیچ وجه دنبال اعتیاد نمی رود و فرهنگ عمومی ورزش در جامعه باید رشد و گسترش پیدا کند.

ورزش دشمن اعتیاد است
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست، با بيان اينكه اين شهرستان از لحاظ قهرمانی در مسابقات در دو سال اخیر جایگاه خوبی را در  کشور کسب کرد، گفت: در 6 ماه ابتدای سال جاری ورزشکاران خاشی مدال هاي بسيار خوبي در سطح كشور و جهان به دست آوردند.

مسافر شهنوازي با بيان اينكه ورزش دشمن اعتیاد است، تصريح كرد: یکی از مشکلات جامعه و آفت های جدی برای جوانان اعتیاد است.

وي ادامه داد: مهم ترین علت گرایش جوانان به طرف مواد مخدر، نشناختن عواقب مصرف مواد مخدر و عوارض ناشی از آن است و در دسترس بودن مواد مخدر به علاوه بیکاری از ساير عوامل  عا جذب جوانان به طرف اين بلاي خانمان سوز است.

شهنوازي با بيان اينكه اظهار كرد: مهمترین راه مقابله با اعتیاد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از مضرات است چرا كه قطعا اگر یک جوان بفهمد که استفاده از مواد مخدر جان و مال، آبرو و شخصیت اجتماعی و خانواده و شغلش را به خطر می اندازد به سراغ آن نخواهد رفت.
 
گفتني است، در ادامه اين نشست ساير اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را بیان كردند و در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش و هماهنگی با ورزش وجوانان، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 451547
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *