امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك است/ حماسه عظيم و بزرگ 9 دي؛ حركت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های خداوند بود

24 آذر 1396 ساعت 13:21

امام جمعه شهرستان خاش گفت: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك است و دولت بايد در بودجه سال آينده به فكر مصالح ملت هم باشد.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: والدين بايد هميشه در تربيت فرزندان خود سعي و تلاش كنند و در راه ارتباط با پروردگار متعال به آن ها آموزش دهند.

وي با بيان اينكه تقواي الهي باعث سعادت و خوشبختي مومنين مي شود، تصريح كرد: انسان بايد هميشه به فكر آخرت و مراقب توشه اين سفر خود نيز باشد و با دادن خيرات و صدقه،  ذخیره احسان برای آخرت خود را داشته باشند.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به 27 آذر روز شهادت شهید مفتح و روز وحدت و دانشگاه، گفت: پرورش یافتگان حوزه و دانشگاه از اصنافی هستند که در تحولات اجتماعی و در جامعه منشاء اثر زیادی هستند و لذا بايد اين دو همواره در مسائل مختلف جامعه ورود پيدا كنند.
 
وی با بيان اينكه سیاست های استعماری همواره به دنبال جدايي و اختلاف بين حوزه و دانشگاه بودند، افزود: دشمنان اسلام همواره مي خواهند حوزه و دانشگاه در برابر يكديگر جبهه بگیرند و با هم ارتباط نداشته باشند اما با بصيرت و بيداري اين دو عرصه مهم هرگز با يكديگر اختلاف ندارند.

امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه امام راحل همواره بر مسئله وحدت و اتحاد ميان حوزه و دانشگاه تاكيد مي كردند، خاطرنشان كرد: عموم مردم به این دانشگاهیان و حوزویان توجه می کنند، پس اثرگذارند و لذا اين دو عرصه مهم بايد در راستاي تقویت وحدت و اتحاد شناخت درستی از یکدیگر داشته باشند.

وي با بيان اينكه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك و ناچيز است، گفت: متاسفانه در بودجه ۹۷ بودجه های جاری دولت رو به افزایش و بودجه های عمرانی کشور رو به کاهش است.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته بصيرت و 9 دي، ادامه داد: بي ترديد تببين حماسه بزرگ و جاودان بصيرت و 9 دي مي تواند براي هر كشوري به خصوص نسل جوان عبرت آموز باشد و لذا نبايد اين روز مهم به فراموشي سپرده شود.

وي با بيان اينكه بايد حماسه 9 دي به جوانان توضيح داده شود، گفت: دامنه طرح‌ها و اقدامات در این ایام باید گسترده‌تر از یک تجمع یا یک روز باشد و برنامه‌های مطرح شده باید زمینه اجرایی و تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خاش با اشاره به  روز حمل و نقل، يادآور شد: توسعه حمل و نقل ریلی بهترین نوع کار است که باید انجام شود و مسئولين بايد به اين مسئله توجه كنند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به حضور نخست وزير انگليس در ايران و ديدار با مسئولان نظام، اذعان كرد: اين ديدار مخالف اصل مقاومت و ايستادگي و اصول نظام است و لذا اين مسئله به نوعي سازش با دشمن است كهسبب ايجاد ياس و نااميدي در اقشار دلسوز نظام شده است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه هرگونه سازش با دشمنان اسلام به نوعي مقابله با دين و انقلاب است، اظهار كرد: ملت با بصيرت ايران اسلام هرگز به دشمنان اسلام اعتماد نخواهند كرد و اجازه نفوذ به آنان را نمي دهند و مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني و ايادي آنان مي زنند.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 451023

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451023/بودجه-عمرانی-کشور-سال-۹۷-بسیار-اندك-حماسه-عظيم-بزرگ-9-دي-حركت-سایه-دین-اسلام-تحقق-وعده-های-خداوند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir