۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك است/ حماسه عظيم و بزرگ 9 دي؛ حركت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های خداوند بود

امام جمعه شهرستان خاش گفت: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك است و دولت بايد در بودجه سال آينده به فكر مصالح ملت هم باشد.
بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك است/ حماسه عظيم و بزرگ 9 دي؛ حركت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های خداوند بود
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: والدين بايد هميشه در تربيت فرزندان خود سعي و تلاش كنند و در راه ارتباط با پروردگار متعال به آن ها آموزش دهند.

وي با بيان اينكه تقواي الهي باعث سعادت و خوشبختي مومنين مي شود، تصريح كرد: انسان بايد هميشه به فكر آخرت و مراقب توشه اين سفر خود نيز باشد و با دادن خيرات و صدقه،  ذخیره احسان برای آخرت خود را داشته باشند.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به 27 آذر روز شهادت شهید مفتح و روز وحدت و دانشگاه، گفت: پرورش یافتگان حوزه و دانشگاه از اصنافی هستند که در تحولات اجتماعی و در جامعه منشاء اثر زیادی هستند و لذا بايد اين دو همواره در مسائل مختلف جامعه ورود پيدا كنند.
 
وی با بيان اينكه سیاست های استعماری همواره به دنبال جدايي و اختلاف بين حوزه و دانشگاه بودند، افزود: دشمنان اسلام همواره مي خواهند حوزه و دانشگاه در برابر يكديگر جبهه بگیرند و با هم ارتباط نداشته باشند اما با بصيرت و بيداري اين دو عرصه مهم هرگز با يكديگر اختلاف ندارند.

امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه امام راحل همواره بر مسئله وحدت و اتحاد ميان حوزه و دانشگاه تاكيد مي كردند، خاطرنشان كرد: عموم مردم به این دانشگاهیان و حوزویان توجه می کنند، پس اثرگذارند و لذا اين دو عرصه مهم بايد در راستاي تقویت وحدت و اتحاد شناخت درستی از یکدیگر داشته باشند.

وي با بيان اينكه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندك و ناچيز است، گفت: متاسفانه در بودجه ۹۷ بودجه های جاری دولت رو به افزایش و بودجه های عمرانی کشور رو به کاهش است.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته بصيرت و 9 دي، ادامه داد: بي ترديد تببين حماسه بزرگ و جاودان بصيرت و 9 دي مي تواند براي هر كشوري به خصوص نسل جوان عبرت آموز باشد و لذا نبايد اين روز مهم به فراموشي سپرده شود.

وي با بيان اينكه بايد حماسه 9 دي به جوانان توضيح داده شود، گفت: دامنه طرح‌ها و اقدامات در این ایام باید گسترده‌تر از یک تجمع یا یک روز باشد و برنامه‌های مطرح شده باید زمینه اجرایی و تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خاش با اشاره به  روز حمل و نقل، يادآور شد: توسعه حمل و نقل ریلی بهترین نوع کار است که باید انجام شود و مسئولين بايد به اين مسئله توجه كنند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به حضور نخست وزير انگليس در ايران و ديدار با مسئولان نظام، اذعان كرد: اين ديدار مخالف اصل مقاومت و ايستادگي و اصول نظام است و لذا اين مسئله به نوعي سازش با دشمن است كهسبب ايجاد ياس و نااميدي در اقشار دلسوز نظام شده است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه هرگونه سازش با دشمنان اسلام به نوعي مقابله با دين و انقلاب است، اظهار كرد: ملت با بصيرت ايران اسلام هرگز به دشمنان اسلام اعتماد نخواهند كرد و اجازه نفوذ به آنان را نمي دهند و مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني و ايادي آنان مي زنند.

انتهاي پيام/
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 451023
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *