۰
مسئول دفتر آيت الله سيستاني در مشهد مقدس:

شب هاي قدر فرصت مناسبي براي ارتقاي معرفت است/ ليالي قدر قلب ماه مبارک رمضان است

مسئول دفتر آيت الله سيستاني در مشهد مقدس گفت: شب هاي قدر فرصت مناسبي براي ارتقاي معرفت است و توجه دل به خداوند متعال و شب‌زنده‌داری هدفمند به عنوان پاسداشت این لیالی است.
شب هاي قدر فرصت مناسبي براي ارتقاي معرفت است/ ليالي قدر قلب ماه مبارک رمضان است
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام سيد محمد مومن زاده در مراسم شب قدر بيست و يكم ماه رمضان كه در مسجد علي ابن ابي طالب(ع) برگزار شد، با بيان اينكه خلوت گزيدن بهترين اعمال در شب هاي قدر است، اظهار كرد: در ميان گذاشتن، سخن گفتن و درد و دل كردن با پروردگار متعال از بهترين اعمال در ساعات كيميايي شب هاي ليالي قدر است.
 
وي بيان كرد: بهترين عمل در شب هاي قدر تفكر است و شب هاي قدر ارزش و فضيلت آن از هزار شب بالاتر و برتر است و در روايات متعدد آمده است يك ساعت تفكر از هفتاد سال عبادت برتر و بالاتر است.
 
حجت الاسلام مومن زاده با بيان اينكه شب زنده داري با اديه و الفاظ خلاصه نمي شود، گفت: مهمترين فلسفه اين شب ها رسيدن به كمال و خودسازي است كه بايد انسان در اين شب ها تا مي تواند توبه و استغفار به درگاه معبود حق تعالي داشته باشد.
 
وي خاطرنشان كرد: در شب هاي ليالي قدر بايد حوائج خود را از پروردگار متعال در قالب ادعيه وارده طلب كنيم و براي آمرزش موات و گناهان خود طلب مغفرت كنيم چرا كه در اين شب ها حوائج قبول مي شود.
 
به گفته اي اين روحاني، از مهمترين اعمال شب قدر،شب زنده داري، نماز و قرآن خواندن، طلب استغفار كردن و تضرع در برابر خداوند جهانيان است.
 
مسئول دفتر آيت الله سيستاني در مشهد مقدس اذعان كرد: قدر به معني اندازه گيري و ميزان است و اين شبي است كه سرنوشت انسان ها در آن رقم مي خورد و مقدرات يكساله انسان ها تعيين مي شود و از اعمال توصيه شده در شب قدر دعا برای سلامتی امام زمان(عج) است.
 
وي اظهار كرد: پروردگار متعال خود را به عبادت در شب قدر فراخوانده و شب قدر همان شبي است كه پروردگار جهانيان قرآن همان كتاب آسماني را براي راهنمايي و هدايت بشر در آن شب نازل كرد.
 
در ادامه این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف شهادت حضرت علی(ع) به مداحی پرداخت.
 
گفتنی است برنامه های خواندن دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر، قرائت نماز قضا، قرائت قرآن و گستراندن سفره های سحری از دیگر برنامه های شب بيست و يكم ماه رمضان در شهرستان خاش بود.
 
همچنین براساس گزارش های خبرنگاران تفتان ما، آیین های مشابهی نیز در مسجد علي ابن ابي طالب(ع) روستاي عباس آباد، مسجد امام حسن مجتبي(ع) افتخار آباد، مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) كوي سازماني، مسجد جامع و مسجد صاحب الزمان(عج) شهر نوك آباد اين شهرستان با حضور گسترده و با شكوه عزاداران امام علي(ع) برگزار شده است.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 450072
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *