۰
امام جمعه شهرستان خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در تمامي مساجد شهرستان خاش/ در شب هاي قدر مقدرات و روزي يك سال انسان ها تعيين مي شود

امام جمعه شهرستان خاش گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در تمامي مساجد شهرستان خاش با حضور گسترده مردم اين شهرستان برگزار مي شود.
برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در تمامي مساجد شهرستان خاش/ در شب هاي قدر مقدرات و روزي يك سال انسان ها تعيين مي شود
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه عبادت در شب هاي ليالي قدر برتر از هزار ماه است، اظهار كرد: در اين شب هاي پر خير و بركت مقدرات يك سال انسان ها و مومنان، روزي ها و عمر ها و ساير امورات نيز تعيين مي شود.
 
وي با اشاره به ساير فضيلت ها و بركات اين شب ها، تصريح كرد: در شب هاي ليالي قدر فرشتگان رحمت الهي به زمين آمده و به حجت الهي و ساير مومنان سلام مي كنند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به برگزاري مراسم شب هاي قدر در شهرستان خاش، گفت: امسال مراسم ویژه شب‌های قدر هر سه شب‌ نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به صورت محوري در مسجد جامع اين شهرستان واقع در خيابان امام خميني(ره) برگزار می‌شود.
 
وي با بيان اينكه این مراسمات با حضور پرشور مردم، ائمه جماعت و مبلغان اعزامی برگزار می شود، خاطرنشان كرد: حجت الاسلام طباطبايي عباس و حجت الاسلام دهقان  از جمله سخنرانان این مراسم ها و كربلائي علي طاهري دعوتي از زاهدان بعنوان مداح اين مراسمات خواهند بود.
 
امام جمعه شهرستان خاش بيان كرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی دینی نیز در این ایام برنامه شب‌های قدر را برگزار می‌کنند و این مراسمات از ساعت 21:30 آغاز شده و تا سه بامداد ادامه خواهد داشت.
 
وي با اشاره به برگزاري ساير برنامه هاي اين شب در سطح شهرستان، گفت: مراسمات ليالي قدر در مساجد امام حسن مجتبي(ع) روستاي افتخارآباد، مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد، مسجد فاطمه الزهرا(ع) منازل كوي سازماني امام حسن مجتبي(ع) و مسجد حسينيه صاحب الزمان(عح) شهر نوك آباد با حضور دوستداران و محبين اهل بيت عصمت و طهارت(ع) برگزار مي شود.
 
وي قرائت دعاهای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، مناجات امیرالمومنین (ع)، سخنرانی، قرآن به سر گرفتن و مداحی را بخشی از برنامه‌های معنوی شب‌های پر فضیلت قدر اعلام کرد.
 
حجت الاسلام دهقان در خصوص دیگر برنامه‌های ماه ضیافت، عنوان کرد: روزانه ۶۰ محفل جزءخوانی قرآن به صورت جمعی با حضور مردم روزه‌دار در مساجد شهرستان خاش برگزار مي شود.
 
وی به اعزام مبلغان روحانی در ماه رمضان به روستاهای سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: مبلغان طرح هجرت و مستقر در مساجد روستاها در این روزهای پربرکت ضمن برگزاری مراسم شبهای قدر، به سئوالات و احکام دینی مردم پاسخ می‌دهند.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با بیان اینکه نامگذاری یکی از سوره های قرآن به نام قدر، نشان دهنده فضیلت و اهمیت این شب است، اظهار كرد: همچنین نزول همه ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 450045
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *