۰
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مطرح کرد:

فعالیت بیش از ۱۲۰۰ واحد گلخانه ای در خاش/ صادرات گوجه خاش به ۶ کشور خارجی

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گفت: برداشت خیار و گوجه فرنگی از گلخانه های شهرستان خاش آغاز شده و صادرات این محصولات به کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می شود.
فعالیت بیش از ۱۲۰۰ واحد گلخانه ای در خاش/ صادرات گوجه خاش به ۶ کشور خارجی
فضل الله کردی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما ، اظهارکرد: افزون بر هزار و 200 واحد گلخانه ای در شهرستان خاش فعال است که در بیشتر آنها گوجه فرنگی تولید می شود.
 
وی افزود: سالانه 15 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در خاش تولید می شود که 10 هزار و 500 تن از این محصولات مربوط به گوجه فرنگی است.
 
کردی ادامه داد: کشت گلخانه ای طی 10 سال گذشته در خاش رونق یافته و هم اینک هزار و 200 واحد گلخانه ای فعال در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 700 گلخانه به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.
 
وی بیان کرد: هم اینک برداشت گوجه فرنگی از گلخانه های خاش آغاز شده و تا تیر ماه سال آینده ادامه دارد.
 
وی افزود: بخشی از محصول  گوجه فرنگی گلخانه ای خاش به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان؛ پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: هم اکنون هزار واحد گلخانه ای فعال در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 700 گلخانه به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد.
 
کردی بیان کرد: پارسال هزار و 500 تن گوجه فرنگی گلخانه ای شهرستان خاش به کشور های خارجی صادر شده است.
 
به گزارش تفتان ما ، به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی به طور تقریبی در تمامی طول سال در شهرستان خاش محصولات گلخانه ای تولید می شود که این مساله سبب شده برای بیش از یکصد هزار نفر که عمدتا دانش آموختگان رشته کشاورزی هستند، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.
 
انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 442576
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *