۰

مشکلات امروز کودکان از آپارتمان نشینی ناشی می‌شود

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان محمودآباد و کارشناس بهداشتی گفت: مشکلات امروز کودکان از آپارتمان نشینی ناشی می شود.
مشکلات امروز کودکان از آپارتمان نشینی ناشی می‌شود
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،ماندانا ابراهیمی به مناسبت روز ملی کودک و محیط زیست با بیان اینکه مهم‌ترین عامل برای آشنایی کودکان با محیط زیست ارتباط مستقیم با آن است، اظهار کرد: کودکان آینده سازان جامعه هستند و می توان با آموزش تصمیم گیری درست به آنان از محیط زیست خود حفاظت کرد.
وی با بیان اینکه از دوران کودکی این آموزش ها باید به آنها داده تا تاثیر آن را در بزرگسالی دید شود، تصریح کرد: می توان با ارائه راهکارهای درست ارتباط عمیقی میان کودکان و محیط زیست ایجاد کرد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان محمودآباد افزود: مشکلات امروز محدود کردن کودکان به محیط آپارتمان نشینی بوده و کودک با محیط بیرون ارتباط چندانی نداشته و سبک شهرنشینی و مدرنیته این امکان را به حداقل رسانده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: می توان کودک را با مسیر های کوتاه مدرسه تا خانه با محیط اطراف آشنا کرد و از آنجایی که کودک ذهن پویا و خلاقی دارد حواس پنجگانه وی تحریک و ارتباط خوبی با محیط می گیرد.
وی با تاکید بر استفاده درست از فضای مجازی در راستای آشنا شدن کودک با محیط زیست را مهم دانست و اظهار کرد: بازی های کامپیوتری، دیدن برنامه های فرهنگی محیط زیستی از طریق تلوزیون و آوردن مباحث مهم زیست محیطی در کتاب‌های درسی همان طور که در چند سال گذشته شاهد آن هستیم می تواند محیط زیست را بهتر به کودکان بشناساند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با بیان اینکه خانواده می تواند تاثیر فراوانی در روند آشنایی کودک با محیط اطراف داشته باشد، افزود: فرهنگ سازی در بحث محیط زیستی ابتدا از خانواده و سپس مدرسه و محیط اجتماعی باید صورت پذیرد و صیانت از محیط زیست باید از کودکی و خانواده آغاز شود.
ابراهیمی در پایان درباره جایگاه کودک در نظام سلامت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین گروه های هدف کودکان هستند و سازمان جهانی بهداشت مهم‌ترین معیارش میزان مرگ و میر کودکان بوده که از شاخص های توسعه در دنیا است و به طور قطع اگر کودک سالم‌تری داشته باشیم بزرگسال سالم تری نیز خواهیم داشت که آینده‌ای بهتر را ایجاد می‌کنند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 441705
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *