۰
امام جمعه شهرستان خاش:

اقدامات و سخنان ارزشمند امام سجاد(ع) سبب جهانی شدن نهضت حسینی بود/ امام زين العابدين(ع) قهرمان خستگی ناپذیر نهضت عظيم عاشورا بود

امام جمعه شهرستان خاش گفت: اقدامات و سخنان ارزشمند امام سجاد(ع) سبب جهانی شدن نهضت حسینی بود و اين امام بزرگوار از هیج گونه تلاشی در راه ترویج دین و بیان احکام الهی فرو گزاری نکرد.
 اقدامات و سخنان ارزشمند امام سجاد(ع) سبب جهانی شدن نهضت حسینی بود/ امام زين العابدين(ع) قهرمان خستگی ناپذیر نهضت عظيم عاشورا بود
 به گزارش  تفتان ما ،  حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم شهادت امام سجاد(ع)، با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: بعد از واقعه عظيم و بزرگ عاشورا که به شهادت امام حسین (ع) ویارانش  منجر شد، امام سجاد (ع) عهده‌دار امامت و ولایت شدند و زمام امورات را بر عهده گرفتند.
 
 وی با اشاره به اتفاقات بعد از شهادت امام حسین (ع)، بیان کرد: بعد از واقعه عظيم عاشورا هدایت و رهبری  کاروان اسرای کربلا از این مکان به کوفه، از کوفه به شام و در نهایت به مدینه بر عهده امام زين العابدين(ع) بود و اين امام بزرگوار نقش مهمی در حفظ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتند.
 
حجت الاسلام دهقان تصريح كرد: متاسفانه بسياري از افراد شناخت دقیق و درستی نسبت به امام زين العابدين(ع) ندارند و اگر از آن ها در خصوص شخصیت آن امام بزرگ سوال شود، اطلاعات آ نها محدود به مسئله بیماری آن حضرت در زمان وقوع حادثه عظيم کربلا است و شناخت آنها محدود به بیماری امام زين العابدين(ع) است.
 
وی خاطرنشان کرد: اقدامات تبلیغی امام سجاد(ع) که چهل سال بار رسالت و وظيفه عظیم انقلاب عاشورا را بر دوش داشتند، سبب شده است که در حال حاضر بسیاری از مردم جهان اسلام را با نام سرور شهیدان  امام حسین(ع) بشناسند.
 

 
حجت الاسلام دهقان افزود: امام سجاد(ع)از هیج گونه سعي و تلاشی در مسير ترویج دین مبين اسلام و بیان احکام الهی فرو گزاری نکرد و هميشه دنباله رو راه پروردگار متعال بود.
 
امام جمعه شهرستان خاش جوانان بايد امام زين العابدين(ع) را سرمشق و الگوي خود قرار دهند،  با بيان اينكه امام سجاد(ع) با ترغیب و تشويق جوانان به خواندن قرآن كريم آن ها را از مجالس عیاشی که در مدینه برپا می شد، جدا کردند و آن ها را در راه دين اسلام قرار دادند، به گونه اي که زماني امام زين العابدين(ع) به مکه می رفتند هزار سوار قاری قرآن ایشان را همراهی می کردند.
 
 وی با تاکید بر لزوم گسترش شناخت نسبت به امام زين العابدين(ع)، اظهار کرد: به هر اندازه که نسبت به امام سجاد(ع) ارادت و محبت داریم به همان اندازه هم باید دامنه شناخت و معرفت خود را نسبت به ایشان گسترش دهیم و پیرو راه آن امام باشیم.
 

 
گفتني است؛ در ادامه مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در وصف امام سجاد(ع) به مداحي و مرثيه سرايي پرداختند و در پايان عزاداران بر سر سفره اهل بيت گرد هم آمدند.
 

 
.

 
.

 
.

 
.

انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 441564
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *