۰

توصیه رهبر انقلاب به سپاه بعد از حادثه مجلس/ سپاه برای کمک به همه مسلمانان تحت ستم در جهان آماده است/ دیدار با رئیس جمهور بدلیل دغدغه‌های فرماندهان سپاه بود

سرلشکر جعفری گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شده داعش این دشمن قسم‌خورده اسلام و این محصول استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه در عراق کارش رو به پایان است.
توصیه رهبر انقلاب به سپاه بعد از حادثه مجلس/ سپاه برای کمک به همه مسلمانان تحت ستم در جهان آماده است/ دیدار با رئیس جمهور بدلیل دغدغه‌های فرماندهان سپاه بود
یکی دیگر از ویژه برنامه‌های دست خط چهارشنبه شب به روی آنتن رفت. مهمان این برنامه سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.
 

مهمترین محورهای مطرح شده در گفتگو فرمانده سپاه بدین شرح است:
*سپاه برای کمک به همه مسلمانان تحت ستم در جهان آماده است
*آخرین وضعیت داعش در عراق و سوریه
*داعش به صورت پراکنده بین جمعیت‌ها باقی خواهد ماند
*هلی‌برن آمریکا در دیرالزور برای نجات سران داعش
*عربستان پول مفت دارد، آمریکا هم او را می‌دوشد
*تکفیری‌ها بعد از حادثه مجلس آماده عملیات دوباره بودند
*توصیه رهبر انقلاب به سپاه بعد از حادثه مجلس
*شرط رهبر انقلاب برای حمله موشکی خردادماه به مواضع داعش در دیرالزور
*دیدار با رئیس جمهور بدلیل دغدغه‌های فرماندهان سپاه بود
*۲۰ هزار جوان مشابه شهید حججی در سپاه سازماندهی شده‌اند
*آقا دلشان با جنگ بود، اما اختیارات دست نخست وزیر بود
***
در ادامه مشروح گفتگوی محمد حسین رنجبران با «آقا عزیز» از نظرتان می‌گذرد:

از مسائل روز شروع کنیم، به خصوص بحث ناراحت‌کننده میانمار که اخیرا سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای صادر کرد که کاری که نیاز باشد و بتوانیم برای کمک به آنها انجام دهیم، انجام خواهیم داد. چه رصدها و چه کارهایی را در حوزه بیرون مرزها انجام دادید؟ آیا سپاه می‌تواند ورود پیدا کند یا خیر؟
جعفری: این حادثه بسیار غمبار و اسفناک در واقع دنباله‌ جنایت‌های دیگری است که دشمنان اسلام و در راس آنها، رژیم صهیونیستی دار برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان در سراسر دنیا برنامه‌ریزی می‌کند. سپاه پاسداران با بیانیه‌ای که صادر کرد که برای کمک به همه مسلمانان جهان که تحت ستم هستند، هر نوع آمادگی را دارد. البته با توجه به فاصله‌ی ما با کشور میانمار، دوری و ضعف ارتباطات دیگر که وجود داشت و دارد، خیلی کمک‌های مستقیم که به دیگر همسایگان و کشورهای همسایه درباره همین نوع مسائل داشتند، از نوع داعش یا ناامنی‌هایی که در کشورهای مشابه بود، نمی‌توان آنجا انجام داد ولی اقدامات متفاوت است.
امیدواریم با تلاش‌هایی که دولت جمهوری اسلامی می‌کند و آمادگی که در مردم ما وجود دارد، برای ارسال کمک‌ها و استقرار اینها و اسکان اینها و اقدامات دیگر که در بیان آن در اینجا معذور هستیم، با همکاری دولت و تلاش‌هایی که می‌شود، امکانات ارسال شود.
س: وارد مسائل خارجی شدید؛ سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مدتی است که هم حضور مستشاری قوی در عراق و سوریه دارد، شاید اوایل برای مردم این مسئله سوال بود ولی الان تقریبا این جا افتاده است که برای امنیت ملی خودمان در آنجا حضور داریم و البته برای کمک به هم‌نوعان و مبارزه با تروریسم حضور داریم.
الان کار در سوریه و عراق چطور پیش رفته است و چقدر امیدوار هستید؟ شکست‌های سنگینی را داعش متحمل شده است ولی آن چنان غده سرطانی شده است که به این زودی‌ها جمع‌شدنی نیست و کار می‌طلبد.
جعفری: البته خوشبختانه با تلاش هایی که انجام شده داعش این دشمن قسم‌خورده اسلام و این محصول استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه در عراق کارش رو به پایان است و مناطق بیابانی حوالی مرز سوریه و عراق باقی‌ مانده است و ان شاالله آنها هم پاکسازی می‌شود.
البته این پدیده چیزی نیست که به طور کامل و ۱۰۰ درصد در کشور عراق تمام‌شدنی است ولی در برخی مناطقی که جغرافیای طبیعی و انسانی به آنها اجازه می‌دهد، به صورت پراکنده ممکن است در آینده باقی بمانند و ناامنی‌هایی را برای ملت عراق و این کشور ایجاد کنند.
در سوریه هم منطقه زیادی باقی نمانده که از لوس وجود داعشی‌ها پاکسازی شود. گروه‌های دیگری البته در سوریه باقی می‌مانند؛ النصره و دیگر گروه‌ها که در غرب سوریه هستند. ولی کار بسیار بزرگی در طی این چند سال صورت گرفت که برنامه‌هایی که دشمن برای این دو کشور مسلمان منطقه داشتند که هم ناامنی ایجاد کنند و هم مناطق قابل توجهی از این دو کشور را به دست عناصر تکفیری بسپارند، عملی نشد و این توطئه خنثی شد.
به نظر می‌رسد ما در آینده با نوع دیگری از ناامنی ها توسط این تکفیری‌ها و نیروهای داعشی یا از جنس داعشی که حامی و پشتیبان انها امریکا و اسرائیل هستند، مواجه هستیم؛ یعنی نمی‌توانیم خوش‌بینانه نگاه نکنیم.
س: یعنی نوع این مسائل چه تغییری می‌کند؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،جعفری: قابل پیش‌بینی نیست، اما ممکن است در منطقه خاصی مستقر نباشند که تحت سلطه آنها باشد، ولی در جمعیت‌ها پخش شوند و این طبیعی است که سال‌ها برای این که به صورت کامل با اشراف اطلاعاتی و کار اطلاعاتی در جمعیت‌ها بتوانیم شناسایی کنیم و از بین ببریم، زمان می‌برد مگر این که آنها کشور دیگری را برای مزاحمت‌های خود انتخاب کنند و در انجا متمرکز شوند.
این تمام نمی‌شود؛ یعنی تلاش و گسترش اینها برای مقابله با کشورهایی که به دنبال استقلال هستند و کشورهایی که نمی‌خواهند هماهنگ باشند با امریکا و اسرائیل ادامه دارد. ملت‌ها و مسلمانان آماده مقابله با این پدیده جدید باشند.
س: امریکا و غربی‌ها سر حضور مستشاری ما در عراق و سوریه همیشه جوسازی کردند و فشارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی را در این زمینه داشتند. پاسخ ما به امریکا و غربی ها چه بوده است؟ و آیا الان صرفنظر از حضور مستشاری، نیروهای رزمنده و نظامی در آنجا داریم؟
جعفری: ما اصل کمکی که می‌کنیم کمک فکری و انتقال تجربه است و کمک‌هایی است که دولت‌های مستقر در این کشورها – کمک‌هایی که از جمهوری اسلامی می‌خواهند -... کمترین نوعش کمک نیرویی و نیروی انسانی است که ما انجام می‌دهیم. انها هم نیاز ندارند، چون خودشان رزمنده به اندازه کافی دارند و نیروی مردمی مسلح دارند، ولی ممکن است آموزش نداشته باشند و انتقال تجربه نیاز باشد که عمده کاری است که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد.
سلاح و امکانات هم طبیعی است که امر رایجی است و ما به کشورهای دوست و همسایه خود همانند دیگر کشورها بنا به درخواست دولت‌ها کمک می‌کنند، ما هم کمک‌هایی که از طرف آن دولت‌ها درخواست شود، انجام می‌دهیم ولی دنیا برعکس شده است. آنها حامی اصلی تروریست هستند و همه می‌دانند و اخیرا در منطقه دیرالزور چند مورد شاهد بودیم که برای نجات برخی از سران نیروهای داعشی، امریکایی‌ها تلاش کردند و هلی‌برن انجام دادند. اینها روشن است ولی ما را به حامی تروریست متهم می‌کنند و خودشان را این گونه نشان می‌دهند.
این طبیعی است و ما هم هیچ ابایی از این که بگوئیم کمک به دولت‌هایی می‌کنیم که دچار این مشکلات شده‌اند، نداریم؛ چون این را مبارزه واقعی با تروریسم می‌دانیم.
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 441497
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *