۰
کارشناس ارشد و تحلیلگر مسائل سیاسي خاش:

همه پرسی اقلیم کردستان خلاف قانون اساسي و تهديدي جدي بر مسئله اتحاد و وحدت ملي است/ ايران اسلامي با اجراي اين همه پرسي كاملاً مخالف است

کارشناس ارشد و تحلیلگر مسائل سیاسي شهرستان خاش گفت: همه پرسی اقلیم کردستان خلاف قانون اساسي و تهديدي جدي بر مسئله اتحاد و وحدت ملي است و بدون شك با جدا شدن اقليم كردستان، پايگاهي براي رژيم صهيونيستي در اين منطقه ايجاد مي شود.
همه پرسی اقلیم کردستان خلاف قانون اساسي و تهديدي جدي بر مسئله اتحاد و وحدت ملي است/ ايران اسلامي با اجراي اين همه پرسي كاملاً مخالف است
سيد محمد موسوي نژاد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به ماجرای همه پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار كرد:  برگزاري اين همه پرسي بر خلاف قانون اساسي و تهديدي جدي بر مسئله اتحاد و وحدت ملي است.
 
وي با بيان اينكه تنها اسرائيل از اين همه پرسي حمايت كرده است، تصريح كرد: حمايت اين كشور صهيونيستي جاي تعجب دارد و بايد ايران اسلامي مواضع حساس تر و قابل توجه تري در اين خصوص داشته باشد.
 
سيد موسوي نژاد بيان كرد: بدون شك ماجراي همه پرسي در اقليم كردستان سبب تجزيه عراق يكپارچه خواهد شد و اين اقدامي اشتباه و نامناسب است و تمامي همه پرسي هاي كردستان پيامدهاي خطرناكي براي منطقه دارند.
 
وي با بيان اينكه بايد ايران و تركيه با يكديگر در خصوص همه پرسي در اقليم كردستان مشورت كنند، گفت: ايران اسلامي موافق اجراي اين همه پرسي نيست و لذا بايد مقامات اقليم كردستان به اين مسئله توجه كنند.
 
اين تحليگر سياسي اذعان كرد: بدون شك با جدا شدن اقليم كردستان، پايگاهي براي رژيم صهيونيستي در اين منطقه ايجاد مي شود  و با توجه به حضور بخش حساس خاورميانه در اين منطقه و درآمدهاي نفتي بالا اين مسئله بسيار بحراني و حساس است و شرايط براي آينده بسيار خطرناك خواهد شد.
 
وي اظهار كرد: همه پرسي در اقليم كردستان تهديدي جدي براي كشورهاي ايران و تركيه است و سود اين همه پرسي تنها به جيب استكبار جهاني و ايادي آنان مي روند و دود و ضرر آن نيز به چشم مردم خواهد رفت و لذا اجراي اين همه پرسي از پايه و اساس نادرست است.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 441201
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *