۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب توجه داشته باشند/ جوانان کشور راه شهيد حججي را ادامه دهند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب توجه داشته باشند و وزارتخانه‌ها نباید به گروه سیاسی خاصی تعلق گیرد.
نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب توجه داشته باشند/ جوانان کشور راه شهيد حججي را ادامه دهند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته كه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم  برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: پروردگار متعال در قرآن مجيد به مسئله پيامبران بسيار تاكيد كرده است و دلسوزي و بي توقعي را از مهترين ويژگي هاي پيامبران بيان مي كند.
 
وي با تاكيد بر رعايت تقواي الهي، بيان كرد: رعايت تقواي الهي باعث رستگاري انسان در دنيا و اخرت مي شود و او را سعادتمند و خوشبخت مي كند.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه شهيد محسن حججي پيام وحدت و حركت در مسير انقلاب و اسلام را به جهانيان داد، گفت: رمز پيروزي مسلمانان كنار هم بودن و داشتن وحدت است و شهادت اين شهيدان در حقيقت پيام ایستادگی، مقاومت و وحدت را به جهانيان مخابره مي كند.
 
وي ادامه داد: شهادت مدافعان حرم برکات زیادی برای دين داشته و دارد اما شهادت شهید محسن حججی كه متولد سال ۷۰ است و نه امام راحل و نه هشت سال دفاع مقدس را دیده و حالا با این رشادت به استقبال شهادت می رود.
 
امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به 25 ذيقعده روز هجرت امام رضا از مدينه به مشهدمقدس، خاطرنشان كرد: اين امام بزرگوار زمان ترک مدینه به خانواده خود گفتند بر من گریه کنید و این نشان می دهد روش تمامي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در جهاد،  اول قربانی کردن نفس و  خانواده خودشان چرا كه اينگونه انسان مي تواند به جهاد اكبر دست پيدا كند.
 
وی بيان كرد: نکته حائز اهیمت این است که در بین اهل بيت عصمت و طهارت پس از وجود مقدس سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) که توصیه به زیارت ایشان شده، تنها امامی که بیشترین تاکید بر زیارتشان وجود دارد امام هشتم است.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي ايران، افزود: آزادگان سرافرازی پس از سال‏ها اسارت در زندان‏ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند و اين قشر از جامعه با ایمان راسخ خود در مقابل تمامي فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‏ های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.
 
وي با بيان اينكه آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‏ ترین کسان به قضای الهی بودند، گفت: اين آزادگان سینه ‏هایی فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏ جا و همه‏کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به حادثه ۲۸ مرداد، اذعان كرد: این واقعه به دلیل اعتماد به استكبار جهاني روی داد و دیگری وادادگی دستگاه های فرهنگی بود که پس از آن دستگاه سیاسی وا داد و امروز نیز آمریکا در تلاش برای نفوذ است و سخنان رهبر انقلاب در اين خصوص فصل الخطاب است و نبايد هرگز به آمريكا و ايادي آنان اعتماد كنيم.
 
وي با تاكيد بر حضور هرچه بيشتر قشر جوان و نوجوان در مساجد، اظهار كرد: به دنبال همین دشمنی آمریکا با جهان اسلام، اسرائیل به دنبال از بین بردن هویت اسلامی مسجد الاقصی بود لذا در جهان اسلام هفته مسجد اعلام شد و اگر امروز بخواهیم فرزندانمان از دشمنان محفوظ بمانند باید رابطه آنها را با مسجد برقرار کنیم و مسجد با کار کرد زمان اسلام احیاء شود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 440864
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *