۰
رئيس مركز بهداشت و درمان خاش:

ثبت اطلاعات ۱۵۳ هزار خاشي در سامانه «سیب»/ هر شهروند خاشي یک پرونده سلامت الکترونیک دارد

رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: تاکنون از جمعيت 173 هزار نفري اين شهرستان تعداد 153 هزار نفر در سامانه ثبت شده اند كه در اين خصوص اين شهرستان از نظر عملكردي رتبه دوم در سطح استان سيستان و بلوچستان را كسب كرده است.
ثبت اطلاعات ۱۵۳ هزار خاشي در سامانه «سیب»/ هر شهروند خاشي یک پرونده سلامت الکترونیک دارد
منصور خاشي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه خدمات توسط پرسنل بصورت مطلوب و100درصدی در حال ثبت در سامانه سيب است، اظهار كرد: آنچه در حال حاضر سبب ارزشمندی فعالیت ها مي شود، نحوه ثبت کیفی و کمی اطلاعات و خدمات در سامانه سیب است.
 
وي با بيان اينكه با راه اندازي سامانه سيب در جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، گفت: همه اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود.
 
خاشي افزود: با توجه به اينكه برخي از زيرساخت ها در شهرستان خاش نيز فراهم نبوده اما با اين شرايط اين شهرستان با ثبت ............. نفر از مردم شهرستان خاش در سامانه سيب رتبه دوم بعد از كنارك در سطح استان را دارد و به زودي با اجراي كامل اين طرح پرونده‌های کاغذی جمع‌آوری می‌شود.
 
وي با بيان اينكه چندين دوره و جلسه در خصوص ارزيابي سامانه سيب در مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش برگزار شده است، تصريح كرد: در خرداد ماه پیشرفت خوبی در سامانه داشتیم اما متاسفانه در تیر ماه تاکنون با افت در ثبت اطلاعات مواجه شدیم البته تعطیلات اخیر و نیز کارگاه های آموزشی ارائه شده در این رخداد موثر بوده است.
 
وي بيان كرد: تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی در سامانه سيب جمع ‌آوری خواهد شد و در این سامانه همه ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.
 
رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش با بيان اينكه ستون فقرات و محور اصلی توسعه شبکه بهداشتی در این طرح بهورزان بودند، گفت: با اجرای سامانه سیب هر ایرانی دارای یک پرونده الکترونیک شده و ثبت خانوارهای ایرانی در این سامانه در حال پیگیری است.
 

 
وي خاطرنشان كرد: در سامانه سيب گروه هدف شامل افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله هستند و این افراد از خدمات رایگان بهره مند می شوند.
 
خاشي با بيان اينكه طرح تحول نظام سلامت پاسخگوی نیازها و توزیع عادلانه امکانات است، ادامه داد: شاهد توزیع سلامت به صورت یکنواخت در طرح تحول نظام سلامت هستیم و دسترسی به خدمات نیز در قالب این طرح، به صورت متوازن انجام می گیرد.
 
وي اذعان كرد: در طرح تحول نظام سلامت شاهد بهبود وضعیت فضاهای فیزیکی ساختمان های بهداشتی و درمانی، بهبود دسترسی به خدمات، بازنگری تشکیلات و افزایش نیروی انسانی هستیم.
 
خاشي از  افزایش سطح امید به زندگی در بين مردم اين شهرستان خبر داد و اظهار كرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت امروز شاهد ادغام نظام مراقبت بیماری غیرواگیر در استان هستیم و طرح تحول نظام سلامت در استان به خوبی اجرایی شده است.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب: 440464
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *