۰

راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی صرفا برخوردهای قهری نیست

قائم مقام معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: امروز جوامع بشری با آسیب‌ها و چالش‌های جدی مواجه است که مطالعات نشان داده راه‌های مقابله با این آسیب‌ها و جرائم صرفا برخوردهای قهری نیست.
 راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی صرفا برخوردهای قهری نیست
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،صبح امروز به منظور ارتقاء آگاهی‌ها و آموزش مهارت‌های تربیت فرزندان به والدین  و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و آموزش و پرورش در مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه حاشیه شهر زاهدان برگزار شد.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در این زمینه اظهار داشت: امروز جوامع بشری با آسیب‌ها و چالش‌های جدی مواجه است که مطالعات نشان داده راه‌های مقابله با این آسیب‌ها و جرائم صرفا برخوردهای قهری نیست.
رسول نامی با بیان اینکه کنش‌ها و رفتارهای منفی فرزندان در بیشتر موارد متاثر از رفتار والدین است، ادامه داد: آموزش والدین در کنار آموزش کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع سالم سازی جامعه باید از خانواده آغاز شود.
وی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در آسیب پذیری فرزندان افزود: امروزه باتوجه به نقشی که شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد داشته‌اند نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت بلکه باید با مدیریت صحیح از خطرات ناشی از آن پیشگیری کرد.
گفتنی است، دراین کارگاه که به مدت سه روز در مدارس  متوسطه حاشیه شهر زاهدان برگزار شد نماینده پلیس فتا به مزایا ، معایب و آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی اشاره کرد و راهکارهای مصون ماندن فرزندان از این آسیب‌ها را به والدین آموزش داد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 439488
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *