با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني

دستگيري سارق 35 ميليون ریالی حساب بانكي توسط پليس در خاش/ سارق منزل با 6 فقره سرقت به آخر خط رسيد

23 ارديبهشت 1396 ساعت 13:28

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان خاش با تاكيد بر اينكه اطلاعات حساب بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد، از دستگیری سارق 35 میلیون ریالی توسط پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات در اين شهرستان خبر داد.


سرهنگ غلامرضا نورا در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در پي شكايت فردي مبني بر سرقت غيرمجاز از حساب بانكي اش، موضوع در دستور كار كارشناسان و ماموران پليس فتا فرار گرفت.
 
وي با بيان اينكه 35 ميليون ريال به صورت غيرمجاز توسط سارق از حساب بانكي برداشت شده بود،  تصريح كرد: با بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه برداشت از حساب شاكي در قالب برداشت از دستگاه عابربانك صورت گرفته است.
 
سرهنگ نورا بيان كرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بعد از تحقيقات، مظنون پرونده را شناسایی و با استفاده از سرنخ های موجود متهم به پليس فتا احضار شد.
 
وي خاطرنشان كرد: متهم که در بازجویی پلیس ابتدا منکر اقدام مجرمانه خود بود، با رویت مستندات و شواهد پلیس به سرقت معترف شد.
 
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان خاش گفت: متهم در اعتراف خود اعلام کرد؛ "به واسطه آشنایی و دوستی با شاکی و همراهی او در یک فقره به کارت وی دست یافته و با سوء نیت اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شاکی به مبلغ 35 میلیون ریال كرده است".
 
وي با بيان اينكه  متهم پس از بازجویی و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، ادامه داد: در برخي موارد افراد سودجو با قرار گرفتن در صف هاي دستگاه هاي عابربانك و سرقت رمز و اطلاعات حساب شما در فرصتي مناسب اقدام به سرقت مي كنند كه بايد شروندان ضمن مراقبت در هنگام استفاده از دستگاه هاي خودپرداز و كارت خوان، رمز عبور اصلي و دوم و اطلاعات شخصي رايانه اي و حساب بانكي خود را در اختيار افراد ديگر قرار ندهند و به صورت مداوم رمز دوم حساب بانكي خود را تغيير دهند و سرويس پيامک حساب بانکي‌ خود را فعال، تا در صورت برداشت غيرمجاز و يا سوء استفاده، سريعا از آن مطلع شوند.
 
سرهنگ نورا همچنين از عمليات موفقيت آميز ديگري خبر داد و اذعان كرد: با توجه به وقوع چندين فقره سرقت منزل در شهرستان خاش، اين مورد در دستور كار ماموران نيروي انتظامي قرار گرفت.
 
وي بيان كرد: كارآگاهان پليس اگاهي خاش با انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي و تخصصي يك نفر سارق به هويت مشخص را در حين سرفت در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند.
 
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان خاش اظهار كرد: سارق در اعترافات خود به 6 فقره سرقت منزل، اشياء قيمتي و وجوه نقد معترف شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 438524

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/438524/دستگيري-سارق-35-ميليون-ریالی-حساب-بانكي-توسط-پليس-خاش-منزل-6-فقره-سرقت-آخر-خط-رسيد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir