۰

ترويج و گسترش روحيه از خودگذشتگي و فداكاري مهمترين هدف اردوهاي راهيان نور است/ اعزام 40 دانشجوي بسيجي شهرستان خاش به اردوي راهيان نور

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: ترويج و گسترش روحيه از خودگذشتگي و فداكاري مهمترين هدف اردوهاي راهيان نور و گامي موثر جهت حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس است.
ترويج و گسترش روحيه از خودگذشتگي و فداكاري مهمترين هدف اردوهاي راهيان نور است/ اعزام 40 دانشجوي بسيجي شهرستان خاش به اردوي راهيان نور
سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه اعزام راهيان نور دانشجويي شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: تعداد 40 نفر از دانشجويان پسر دانشگاه هاي شهرستان خاش در قالب اردوي راهيان نور توسط يك دستگاه اتوبوس به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند.
 
وي با بيان اينكه اين اردوها با هدف آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با واژ هاي ازخودگذشتگي و ايثار اجرا مي شود، تصريح كرد: دانشجويان در طول اين سفر بسيار معنوي و با ارزش علاوه بر شركت و حضور در اردوي عملي يادمان هاي شهداي دفاع مقدس از سوسنگرد، هويزه و شلمچه بازديد و با آرمان هاي شهداء و امام شهداء تجديد پيمان مي كنند.
 
وي با بيان اينكه اردوهاي راهيان نور اين شهرستان نسبت به سال هاي گذشته 100 درصد افزايش داشته است، گفت: كاروان هاي راهيان نور جوانان و نسل هاي بعد از جبهه و جنگ را با رشادت ها و شهامت هاي رزمندگان و ايثارگران و شهيدان والامقام هشت سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند و سبب مي شود تا آنها پس از بازگشت از اين مناطق سيره و روش اين عزيزان را سرلوحه زندگاني خود قرار دهند و به وصيت نامه هاي آنان عمل كنند.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با تاكيد بر لزوم شركت دانشجويان در اين اردوها با بصيرت و آگاهي، اذعان كرد: هر دانشجويي كه در اين سفر شركت مي كند بايد خاطرات خود را مكتوب كند و پس از بازگشت براي ساير هم دانشجوهاي خود بازگو كند تا از اين طريق بتوانيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي را ترويج و گسترش دهيم.
 
وي با بيان اينكه دانشجويان  بايد از اين اردوهاي راهيان نور استفاده حداكثري را بكنند، گفت: كاروان هاي راهيان نور جوانان و نسلهاي بعد از جنگ را با رشادت هاي رزمندگان، ايثارگران و شهداي 8 سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند و برنامه ريزي صحيح در اين اردوها سبب تاثيرگذاري هرچه بيشتر بر زائران مناطق جنگي خواهد شد و خاطرات ماندگاري برجاي ميگذارد.
 
وي گفت: بسته های فرهنگی و میان وعده كه توسط خود دانشجويان تهيه شده، در مسير راه بين اين زائران كربلاي ايران توزيع خواهد شد.
 
سرهنگ پاسدار فضلي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه مي فرمايند:" امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست"، اظهار كرد:  اردوهاي راهيان نور عمالي مهم در تحول بُعد فرهنگي و معنوي در جامعه و همانند كلاسي براي خودسازي معنوي دانش آموزان و فرصتي مناسب جهت كسب معرفت دروني جوانان است.
 

.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 437445
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *