جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در بندرعباس برگزار می‌شود

19 اسفند 1395 ساعت 9:13

مسئول اجرایی جشنواره اسوه های صبر و مقاومت گفت: جشنواره اسوه های صبر و استقامت با محوریت الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی برای چهارمین سال متوالی در بندرعباس برگزار می شود.


به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،منیر محمدی مسئول اجرایی جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در گفت و گو با خبرنگار زنان شهید، از برگزاری چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و گفت: جشنواره اسوه های صبر و استقامت با محوریت الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی برای چهارمین سال متوالی با حضور سرکار خانم دکتر احتسابی و خواننده جوان انقلابی میلاد هارونی برگزار می شود.
مسئول اجرایی جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت اظهار داشت: این برنامه با مشارکت سازمان بسیج جامعه زنان استان هرمزگان؛ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و همچنین واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام استان در  چهارشنبه 18 اسفند امسال در محل تالار شهید آوینی بندرعباس واقع در بلوار ساحلی برگزار می شود.
محمدی بیان کرد: این مراسم با توجه به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» که در اسفندماه ۱۳۹۱ برگزار شد، برپا می‌شود و حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) در پیامی به این کنگره نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگویی جدید از «زن» را تاریخ‌ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن با روحیه‌ی کربلایی در صحنه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کردند: اقتدار و جَذبه‌ی تازه‌ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.
وی با اشاره به بخشی از پیام رهبر انقلاب افزود: شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف، محجبه، شریف و درعین حال، در متن و مرکز بود، می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.
مسئول اجرایی جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب(سلام الله علیها) نمونه کامل اسوه های صبر و استقامت می‌باشند و در این مراسم از همسران و مادران شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان با حضور جمع کثیری از آحاد جامعه تقدیر بعمل می آید.

انتهای پیام/دانا


کد مطلب: 437269

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/437269/جشنواره-اسوه-های-صبر-مقاومت-بندرعباس-برگزار-می-شود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir