۰

باید از گردشگری برای شناساندن دفاع مقدس بهره ببریم

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در همایش ملی «موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری» گفت: انقلاب اسلامی ایران و وقایع آن می‌تواند به عنوان موضوع ناب و جدید در بحث گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
باید از گردشگری برای شناساندن دفاع مقدس بهره ببریم
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

سردار علی فضلی که  در همایش ملی «موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری» در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس تهران سخن می‌گفت،افزود: موضوع «گردشگری تعالی‌بخش» ریشه‌های دینی و علمی عمیقی دارد که با توجه کافی به آن می‌توان پیام‌های تاثیرگذاری را از مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان تاریخ به علاقه‌مندان در جهان ارائه کرد. مقاومتی که امروزه به الگوی پایداری ملت‌های آزاده جهان تبدیل شده است.
وی به همه‌گیر بودن دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس کاملا مردمی است و همه اقشار مردم و جناح‌ها در دفاع از کشور سهم داشتند و هنوز هم بر سر موضوع دفاع مقدس با هم،هم عقیده هستند بنابراین می‌توان گفت روایت گردشگری انقلاب و دفاع مقدس روایت مقاومت مردم مقاوم ایران به جهان است.
سردار فضلی گفت:گردشگری یک صنعت و هنر محسوب می‌شود بنابراین ما هم باید از این ابزار موثر در جهت پیام‌رسانی و شناساندن وقایع انقلاب و دفاع مقدس بهره ببریم.
وی در ادامه به موضوع راهیان نور اشاره کرد و گفت:200 هزار نفر دست‌اندرکار هدایت اردوهای راهیان نور هستند که از این تعداد 76 هزار نفر مدیر کاروان،24 هزار و 500 نفر راوی،26 هزار نفر مبلغ و مبلغه و 40 هزار نفر خادم افتخاری هستند. بقیه افراد هم در دیگر بخش‌ها خدمت می‌کنند.
سردار فضلی یادآور شد: در حال حاضر بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس سالانه شده وعلاقه‌مندان از 7 استان بازدید می‌کنند. در 11 نقطه هم نمایش رزمی فرهنگی داریم. با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر امکان شب‌مانی 120 هزار نفر در مناطق عملیاتی فراهم شده است و 57 یادمان با 51 زائر سرا در خدمت زائران اردوهای راهیان نور قرار دارد.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم طی یک سال آینده 7 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنند.
سردار فضلی گفت: خانواده‌هایی که با خودروهای شخصی در مناطق عملیاتی حضور یابند خدمات موردنیاز به آنها ارائه می‌شود.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 436915
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *