۰

سيلاب به 450 واحد مسكوني در شهرستان خاش خسارت وارد كرد/ امدادرساني هلال احمر به 157 فرد آسيب ديده

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش گفت: بر اثر بارندگی های اخیر و ایجاد رواناب و سیلاب در اين شهرستان 450 منزل مسكوني خسارت و آسيب ديدند و امدادگران هلال احمر به اين خانوارها اسكان موقت داده اند و همچنان كار امدادرساني ادامه دارد.
سيلاب به 450 واحد مسكوني در شهرستان خاش خسارت وارد كرد/ امدادرساني هلال احمر به 157 فرد آسيب ديده
محمدامين حسين زهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: طي روز هاي گذشته به دنبال بارش شديد باران، برف و  وزش باد در سطح شهر خاش و بروز مشكلات متعدد براي شهروندان، به نيروهاي امدادي شهرستان خاش فراخوان داده شد.
 
وي با بيان اينكه 6 اکیپ امدادی هلال احمر خاش با تجهیزات لازم برای امدادرسانی  مشغول به امدادرسانی بودند، تصريح كرد: 2 تيم در مركز شهر و 4 تيم در پايگاه هاي سيار سطح شهرستان و مناطق كوهستاني با خودروهاي سبك و سنگين امدادي آماده باش بودند.
 
حسين زهي ادامه داد: در این عملیات 30 نیروی عملیاتی از پايگاه هاي امدادي اسكل آباد، پليس راه، كوهستان و مركز شهر با 10 خودروي امدادي و 9 موتور پمپ به کار گرفته شد.
 
وي با بيان اينكه تاكنون بيش از 450 باب منزل در شهرستان خاش دچار آبگرفتگي و خسارت شدند، گفت: تاكنون طي دوشب اخير به 31 خانوار و 157 فرد آسيب ديده خدمات امدادي ارائه شده است و همچنان كار امدادرساني ادامه دارد.
 
وي بيان كرد: از روز گذشته تاكنون كليه تيم هاي امدادي هلال احمر خاش شروع به توزيع وسايل مورد نياز از جمله 24 تخته موكت، 6 تخته چادر، 43  پتو، 108 عدد پلاستيك، 70 قوطي كنسروجات، 14 دستگاه والر، 6 دستگاه فانوس و 2 عدد گالن بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و سرما و برف و یخبندان كرده اند.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با بيان اينكه خوشبختانه تاكنون سيل و سرما و برف خسارات جاني در پي نداشته است، خاطرنشان كرد: با تلاش و همت شبانه روزي امدادگران هلال احمر بسياري از آب هاي منازل و مغازها تخليه شد و اكيپ هاي امدادي پس از آن جهت امداد رساني و خدمات رساني به حادثه ديدگان به روستاهاي اطراف شهرستان خاش اعزام شدند.
 
حسين زهي گفت: تاكنون ميزان دقيق خسارات مالي وارده به منازل مسكوني خاش برآورد نشده و در راستاي مقابله با تمامي پديده ها و حوادث طبيعي در شهرستان خاش آمادگي لازم جهت امدادرساني در كوتاه ترين زمان را داريم.
 
وي با توصيه به شهروندان كه از سفرهاي غيرضروري در اين روزها خودداري كنند،: اظهار كرد: عشاير منطقه تفتان و تمندان نيز كه در مسير عبور و مرور آب رودخانه هستند بايد با توجه به احتمال طغيان آب رودخانه از تردد در اين مسيرها خودداري كنند و نكات ايمني را مورد توجه قرار دهند.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 436275
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *