۰
قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران:

سیستان و بلوچستان منطقه ویژه انرژی‌های نو در کشور می‌شود

قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های آب، باد و خورشید در سیستان و بلوچستان، آمادگی داریم این استان را به عنوان منطقه ویژه انرژی‌های نو در کشور اعلام کنیم.
سیستان و بلوچستان منطقه ویژه انرژی‌های نو در کشور می‌شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما محمود مولانژاد صبح امروز در اجلاس بین‌المللی انرژی‌های نو که با حضور مهمانان داخلی و خارجی در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد، گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر قسمت مهمی از توسعه اقتصادی جهان محسوب می‌شود.
قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: در زمینه انرژی‌ها نو در دنیا طی چند سال اخیر موضوعات مختلفی مطرح شده است.
این مسؤول ادامه داد: توسعه صنعتی کشور نیاز به مصرف بیش از حد انرژی را افزایش داده و این افزایش مصرف تبعاتی برای بشر و محیط زیست داشته است.
وی گفت: با افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی گازهای خانگی تولید شده و این محیط زیست جهان را به هم زده است.
مولانژاد بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا تحت تاثیر این تغییرات بوده‌اند به ویژه کشور هند که در منطقه استوایی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور هند 40 درصد بارندگی سال‌های گذشته خود را دارد و دچار خشکسالی شده‌ است، گفت: در کشور ایران نیز چند استان دچار خشکسالی شده‌اند.
وی افزود: تغییرات اقلیمی از جمله بارندگی‌های سیل‌آسا که تبعات ویرانی خانه‌ها و کاشانه‌ها را به دنبال دارد بسیاری از کشورها را درگیر کرده است.
قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به کاهش سوخت‌های فسیلی بشر به دنبال راه حل است و می‌خواهد بر روی انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه‌گذاری کند.
این مسؤول بیان کرد: سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های مختلف نیاز به همکاری کشورهای مختلف دارد، توسعه تکنولوژی در این زمینه مهم است و باید با در نظر گرفتن شرایط محیط زیست از انرژی تجدید پذیر استفاده کرد.
وی گفت: قیمت تولید این فناوری‌ها نیز بسیار مهم است و همه کشورها نمی‌توانند در این زمینه به تنهایی سرمایه‌گذاری کنند.
ایران نیازمند پژوهش و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است
مولانژاد افزود: قطعا برگزاری این اجلاس‌ها بسیار مهم است و ارائه راهکارهای لازم کمک می‌کند.
قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ما آمادگی داریم که مناطق ویژه انرژی‌های نو را در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کنیم زیرا آب، باد و خورشید در این منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه جهان باید تا سال 2030 تولید انرژی‌های نو را دو برابر کند، گفت: اگر بخواهیم این کار انجام دهیم 36 درصد انرژی مصرفی انسان را انرژی تجدید پذیر قرار خواهیم داد که بسیار خوب است که برای رسیدن به این مهم باید تعامل و همفکری کنیم اگر غیر از این باشد به مشکل بر می‌خوریم.
این مسؤول با بیان اینکه اقتصاد ما وابسته به صادرات گاز و نفت است و در آینده ممکن است به شکل بر بخوریم، افزود: ما باید بیشتر از سایر کشورها در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر اقدام کنیم.
وی بیان کرد: کشور ما کارهای زیادی انجام داده و در این زمینه طرح‌های خوبی دارد که به دنبال تلاش فناوران و محققان ما انجام شده است.

به گزارش فارس، این اجلاس بین‌المللی که از امروز در تالار امام رضا (ع) زاهدان آغاز شده به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و مقالات و سخنرانی‌ها در دو نوبت صبح و عصر ارائه می‌شود.
انتهای پیام فارس
 
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 435169
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *