۰
خاش در جشن عید ولایت غرق در شادی شد

عیدغدیریکی از بزرگترین اعیاد جهان اسلام است/غدیرنقطه وحدت تمام مذاهب اسلامی

عیدسعیدغدیریکی از بزرگترین اعیاد در جهان اسلام است بطورئیکه این عید را می توان محل وحدت نه تنها شیعه و سنی، بلکه تمام مذاهب اسلامی دانست.
عیدغدیریکی از بزرگترین اعیاد جهان اسلام است/غدیرنقطه وحدت تمام مذاهب اسلامی
به گزارش تفتان ما، عیدسعیدغدیریکی از بزرگترین اعیاد در جهان اسلام است بطورئیکه این عید را می توان محل وحدت نه تنها شیعه و سنی، بلکه تمام مذاهب اسلامی دانست.
در روایات وارده از اهل بیت(ع) از این روز به عیدالله الاکبر(عیدالهی)یاد شده است و برای این روز پرعظمت احکامی مستحبی یاد شده که صله رحم یکی از این احکام است.
صله ارحام به معنی ارتباط باخویشاوندان اعم ازسببی و نسبی است واین یکی از واجبات دینی بوده و قطع آن حرام می باشد. در آیات قرآن کسانی که قطع صله ارحام می کنند در شمار زیانکاران قرار داده شده اند.
کسانی که پیمان خدا را پس از محکم ساختن آن می شکنند پیوندهایی که خداوند دستور فرموده است برقرار سازد، قطع و در روی زمین فساد می کنند، زیان کارانند. (بقره:  27)    
در روز عیدسعیدغدیر خم نیز رسم بر این است که در این روز به دیدار سادات می روند و عید را به آنها تبریک می گویند. هر چند که این دید و بازدید به صورت یک عمل مستقل در احکام شرع وارده نشده اما این رسم نیکو منع شرعی نداشته و یکی از مصادیق تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی است.
در شهرستان خاش اگر از خیابان های آن عبور کنید پارچه نوشته هایی را حاوی مضامین تبریک عید غدیر خواهید دید.همچنین در این روز رسم بر این است که مردم به دیدار و دست بوسی سادات می روند و سادات نیز با احترام از این میهمانان قدر دانی می کنند.
از دیگر برنامه های برگزار شده در این روز مولودی خوانی و برپایی جشن های متعدد با محوریت علوی بود.
 
 
 
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: 434799
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *