۰
مشاور وزیر صنعت و معدن:

20 درصد واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان دچار تعطیلی یا رکود هستند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: 15 تا 20 درصد واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان دچار تعطیلی یا رکود هستند که این واحدها پایش و شناسایی شده‌اند.
20 درصد واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان دچار تعطیلی یا رکود هستند
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،بهروز ریاحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 14 مصوبه در دولت تدبیر و امید برای استان سیستان و بلوچستان به تصویب رسید که از نظر تعداد مصوبه در جایگاه سوم و از نظر اجرایی شدن پروژه‌ها در جایگاه اول کشوری قرار داریم.
وی افزود: 12 مصوبه از این تعداد کاملا اجرایی و دو مصوبه در دست اجراست که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
این مسؤول با بیان اینکه در بحث بهبود فضای کسب و کار در کشور با روند روبه‌رشدی رو به رو بوده‌ایم، افزود: هزار طرح به بانک‌های عامل معرفی که 2400 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که این اقدام در راستای رفع موانع تولید بوده است.

ریاحی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام در سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت تولید سیمان در کشور 500 میلیون تن و زنجیره فولاد نیز به 135 میلیون تن رسیده است.

وی بیان کرد: دولت مصوباتی را برای سرمایه‌گذاران در این استان در نظر گرفته است که معافیت‌های مالیاتی ویژه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله آنها است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی و عکسبرداری با هدف اکتشاف در سطح کشور خبر داد و گفت: در این زمینه 200 هزار کیلومتر نقشه‌برداری انجام شده است.

ریاحی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 15 تا 20 درصد واحدهای صنعتی سیستان و بلوچستان دچار تعطیلی یا رکود هستند که این واحدها پایش و شناسایی شده‌اند.

وی افزود: 120 واحد صنعتی سیستان و بلوچستان در سامانه تسهیلات بهینه یاب قرار گرفتند که 40 واحد تولیدی قسط اول خودشان به میزان 420 میلیارد ریال را دریافت کردند و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به 100 واحد برسد.

این مسؤول با اشاره به کارخانه فولاد مکران در جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 550 میلیارد تومان دولت تدبیر و امید برای احداث این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده که در حال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ریاحی با اشاره به فعالیت معدن مس چهل کوره زاهدان افزود: 2 هزار میلیارد ریال برای مس چهل کوره سرمایه‌گذاری شده که اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و باعث اشتغالزایی 120 نفر می‌شود.
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 434561
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *