۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد

تلاش برای برطرف کردن واحدهای تولیدی غیرفعال در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل از طریق اداره صنعت و معدن و شهرک‌های صنعتی با همکاری بانک‎ها بررسی شده است.
تلاش برای برطرف کردن واحدهای تولیدی غیرفعال در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، غلامرضا مالکی در ششمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی در استان در حوزه کشاورزی آغاز شده، زیرا کشاورزی اساسی‌ترین قسمت اقتصاد مقاومتی است و در بخش تولید و اشتغال می‎‌تواند اثرگذار باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: حوزه مهم دیگر در بخش تولید صنعت و معدن است این دو بخش دو بال اقتصاد مقاومتی است که در بخش صنعت در سیستان و بلوچستان و استان‌های کمتر توسعه یافته صنعتی کارگاه‌های بزرگ کم است و به همین دلیل این حوزه در استان اهمیت زیادی دارد.
مالکی ادامه داد: مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل از طریق صنعت و معدن و شهرک‌های صنعتی به منظور راه‌اندازی مجدد آنها با همکاری بانک‎ها بررسی شده است.
وی با بیان اینکه بخش اعظم مشکلات در استان مربوط به سرمایه در گردش است، ادامه داد: بخش بسیار مهم دیگری که تولید در آن نهفته، معدن است با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن کشور است و معادن فلزی و غیرفلزی در این استان وجود دارد، اما وضعیت موجود رضایت‌بخش نیست.
مالکی گفت: 47 درصد مشاغل استان مربوط به بخش خدمات، 22 درصد مربوط به کشاورزی و 31 درصد تولید است که نشان می‌دهد اشتغال بخش خدمات پایدار نیست، بلکه آنچه که مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده را حل می‎کند تولید است که به سرمایه‌گذاری و برطرف شدن مشکلات نیاز دارد.
وی با بیان اینکه از مشکلات اساسی سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان نرخ تسهیلات است، تصریح کرد: سیستم برنامه‎ریزی در کشور مطلوب و منطقه‎ای نیست، بلکه بخشی بوده و آنچه که از مرکز ابلاغ می‎شود در استان اجرا می‎کنیم که اشکال بزرگی است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 434211
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *