۰
تجمع کارگران کارخانه کاشی حافظ در مقابل سازمان صنعت فارس؛

نماینده کارگران: کدام کارخانه در این شرایط، شش ماه اول سال را تنفس اعلام می‌کند!

نماینده کارگران گفت: با وجود اینکه استان باید از تولیدات خود استفاده کند، از استان یزد کاشی و سرامیک وارد می‌کنند. چطور می‌گویند بازار مسکن فارس دچار رکود شده اما از استان‌های دیگر کاشی و سرامیک می‌خرند؟
 نماینده کارگران: کدام کارخانه در این شرایط، شش ماه اول سال را تنفس اعلام می‌کند!
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از شیرازه، جمعی از کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ، امروز در اعتراض به اظهارات علی همتی، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مقابل این سازمان تجمع کردند.
علی همتی در نشست خبری اعلام کرده بود: وقفه ایجاد شده در فرایند تولید کارخانه کاشی و سرامیک حافظ، به خاطر دوره زمانی تنفسی است که مدیران این کارخانه برای نوسازی خط تولید خود با هدف ارائه فناوری جدید تولید کاشی در شرایط رکود بازار مسکن مطالبه کرده‌اند.
فرزاد پویا که در جمع کارگران معترض حضور داشت با بیان اینکه انتظار داریم مدیر کل سازمان واقعیت‌ها را ببیند، گفت:  صحبت‌های آقای همتی درست نیست؛ کدام کارخانه شش ماه اول سال را تنفس اعلام می‌کند در حالی که اوج تولید در شش ماه نخست و شش ماه دوم زمان بازار یابی و فروش محصولات است.
نماینده کارگران در شورای کارگری کاشی حافظ ادامه داد: کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ دارای مدرن‌ترین دستگاها و تکنولوژی به روز است که حتی در خاورمیانه هم نمونه هستند اما به بهانه نو سازی خط تولید کارخانه را تعطیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه قبول داریم در بازار مسکن رکود است اما مدیران استانی ضعف بازار یابی و فروش دارند افزود: با وجود اینکه استان باید از تولیدات خود استفاده کند، از استان یزد کاشی و سرامیک وارد می‌کنند. چطور می گویند بازار مسکن فارس دچار رکود شده اما از استان‌های دیگر کاشی و سرامیک می‌خرند؟
پویا تصریح کرد: برخی از کارگران معوقات خود را دریافت نکردند؛ حق بیمه‌شان پرداخت نشده و بازنشستگان هم مطالباتی دارند.140 نفر اخراج شدند و مابقی هم درانتظار اخراج شدن هستند درصورتی که همچنان محصولات کارخانه به فروش می‌رسد و ما اطلاعی از درآمد و هزینه کردها نداریم.
یکی از کارگران درادامه گفت: سهامدار کارخانه می‌گوید؛ کارخانه فروش ندارد و ضرر می‌دهیم، دستگاه‌ها به روز نیست و کارخانه سودی ندارد. ایشان می‌گفت که کارخانه‌ای که ورشکست بشود و نیرو نداشته باشد بهتر به فروش می‌رسد. در واقع قصدشان فروش و تغییر کاربری کارخانه است تا به سودهای کلان خود برسند.
گویا مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک حافظ و درد و رنج‌های کارگران و خانواده‌های ایشان که چندین سال از این راه ارتزاق می‌کردند تمامی ندارد، و وعده‌های مسئولان استانی تا اراده و خواست جدی پشت آن نباشد گره گشا نخواهد بود.


انتهای خبر/
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 433499
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *