۰
در راستاي طرح تحول نظام سلامت؛

۱۰ مركز و پايگاه بهداشتي درماني با اعتباري بالغ بر ۵۵ ميليارد ريال در شهرستان خاش احداث مي شود/ شهروندان خاشي از اجراي طرح تحول نظام سلامت رضايت دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: 10 مركز و پايگاه بهداشتي درماني با اعتباري بالغ بر 55 ميليارد ريال در شهرستان خاش احداث مي شود و طرح تحول نظام سلامت گام مهمی در ارتقا ارائه خدمات پزشکی به مردم بود.
پرويز براهويي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به طرح تحول سلامت، اظهار كرد: اين طرح به خوبی در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور و به تبع آن درشهرستان در حال انجام است.
 
وي افزود: دولت با اين اقدام امید را به جامعه ارزانی داشته و در واقع همه اين اقدامات در راستای رفاه و آسایش مردم است.
 
براهويي گفت: ساخت، احداث، نوسازی، تکمیل و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های سلامت حاشیه شهر از جمله مهم ترین برنامه های طرح تحول نظام سلامت است.
 
وي خاطرنشان كرد: در راستاي طرح تحول نظام سلامت تلاش ها و اقدامات بسياري انجام شده تا هرچه سریعتر با اجراء و اتمام این پروژه ها مردم به امکانات بیشتر و با کیفیت مطلوب تر دسترسی داشته باشند.
 
براهويي با بيان اينكه 10 مركز بهداشتي درماني و پايگاه در سطح اين شهرستان در حال احداث است، اذعان كرد: مركز شهیدبهشتی با زیربنای يك هزار و 90 مترمربع، مرکزسلامت جامعه شهری شهید مطهری با زیربنای430مترمربع، مرکزسلامت جامعه شهری امام خمینی(ره)، با زیربنای430مترمربع و پایگاه سلامت شهری تفتان با زیربنای 130مترمربع از جمله مراكز در حال احداث هستند.
 
وي با بيان اينكه اعتباري بالغ بر 55 ميليارد ريال جهت ساخت و احداث اين مراكز اختصاص يافته است، گفت: همچنين پایگاه سلامت شهری شهیدباقری با زیربنای 130مترمربع، پایگاه سلامت شهری ضمیمه شهید بهشتی با زیربنای 130مترمربع، پایگاه سلامت شهری ضمیمه شهید مطهری، پایگاه سلامت شهری ضمیمه امام خمینی(ره)، مرکز سلامت جامعه روستایی ناصری با زیربنای460مترمربع و مرکزسلامت جامعه روستایی نجف آباد با زیربنای460مترمربع از ساير پروژه های مصوب سال 95مرکز بهداشت شهرستان خاش است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش با بيان اينكه 21 واحد در مرحله برآورد و مناقصه است، افزود: با تلاش و پیگیری هاي انجام شده، مراحل اولیه برآورد و مناقصه این پروژه ها که عبارتنداز مرکز آموزش بهورزی، پانسیون پزشک شهری، 10واحد پانسیون پزشک روستایی، مرکز تسهیلات زایمانی ده رییس و دهپابید و اتاق زایمان ایمن گوهرکوه انجام گرفته و اجرایی شدند.
 
وي با بيان اينكه سلامت جامعه يكي از مسائلي است كه بايد مورد توجه همگان قرار گيرد، گفت: آنچه انسان در دنيا مي اندوزد را نمي تواند با خود به آخرت ببرد و تنها چيزي كه در جهان آخرت و روز براي او خواهد ماند، امور خير و كمك به افراد ناتوان و نيازمند است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش اذعان كرد: همچنين در راستای سیاستهای توسعه خدمات بهداشتی درمانی به تمامی اقشار جامعه با رویکرد توجه به مناطق محروم و احداث پروژه های عمرانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش در روزهاي گذشته کلنگ زنی مرکز بهداشتی درمانی روستایی ناصری با مساحت دو هزار و 400 مترمربع و زیربنای450مترمربع با اعتباری بالغ بر7میلیاردریال انجام و ظرف مدت یکسال آينده به بهره برداری خواهد رسید.
 
وي با بیان اینکه در حال حاضر مرکز بهداشتی درمانی روستایی ناصری با قدمتی بالای 30 سال خدمات بهداشتی درمانی را ارائه می دهد، افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی جدید در این منطقه روستایی ضروری بود که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت خیرین سلامت(قادر نتوزهی) در خصوص اهدای زمین و تلاش مرکز بهداشت اجرایی شد.
 
براهويي خاطرنشان كرد: ايجاد مراكز بهداشتي با دست تواناي خيرين مايه خير و بركت براي آنان و آمرزش و رحمت براي گذشتگان او خواهد بود.
 
وي با بيان اينكه مرکز بهداشتی درمانی روستایی ناصری شامل اتاق پزشک، اتاق زایمان ایمن، داروخانه، آزمایشگاه، اتاق کاردان و غيره است، اظهار كرد: پس از ساخت اين مركز به جمعیت يازده هزار نفري از روستای ناصری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 432580
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *