۰

فعالیت غیرمجاز برخی قنادی‌ها عامل تخریب صنف قنادان شده است

رئیس اتحادیه قنادان با بیان اینکه صنف قنادی بیشتر از مشکلات درون صنفی رنج می‌برد، گفت: فعالیت‌های غیرمجاز برخی قنادی‌های فاقد مجوز از اصلی‌ترین معضلات صنف قنادان به شمار می‌آید که هر روزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از «رازق» علی بهره مند، رئیس اتحادیه قنادان با اشاره به معضلاتی که اکثر قنادی‌ها با آن روبرو هستند، اظهار داشت: معمولا تمام صنوف در سراسر کشور از وضعیت رکود و تحریم‌ها رنج‌های فراوانی را کشیده‌اند اما در صنف ما علاوه بر این موضوع مشکلات و معضلات بسیاری وجود دارند که با آنها نیز هر روزه دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی با توجه به اینکه تمامی موادی که در پخت و پز شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرند از سلامت بهداشتی کامل برخوردار هستند بیان داشت: تمامی موادی که در بخش پخت شیرینی به کار گرفته می‌شوند دارای برچسب سلامت و استاندارد می‌باشند.
رئیس اتحادیه قنادان تهران، ادامه داد: با تمام این شرایط اما باز هم نظارت بر روی قنادی‌ها ادامه دارد و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف با آنها برخورد جدی خواهیم داشت که البته تاکنون مورد خاصی در این زمینه به ما گزارش نشده است.
بهره‌مند با تاکید براینکه از اصلی‌ترین مشکلات ما موضوعات درون صنفی است که از آنها رنج می‌بریم، عنوان کرد: بحث فعالیت‌های غیرمجاز در هر صنفی عامل تخریب آن اتحادیه‌هاست که ما نیز در صنف قنادان بسیار از این مشکل رنج می‌بریم.
وی با توجه به اینکه درصد بالایی از واحدهای تولید شیرینی‌های بسته بندی به صورت غیر مجاز فعالیت دارند، اظهار داشت: متاسفانه شرایطی پیش آمده که هر روزه شاهد رشد قارچ گونه واحدهای غیرمجاز فانتزی و تولیدی‌های شیرینی بسته بندی  هستیم که ضربات جبران ناپذیری را به بدنه این صنف وارد می‌کنند.
رئیس اتحادیه قنادان با اعلام اینکه شناسایی واحدهای متخلف کار بسیار دشواری است، بیان داشت: فعالیت چنین واحدهایی بصورت نامحسوس و در بدنه قنادی‌ها صورت می‌گیرد که این راهی را برای متخلفان بازکرده که بتواننند بدون مانع در کار خود پیشروی کنند.
بهره مند در پایان خاطر نشان کرد: موضوع رعایت حدود صنفی از دیگر مشکلاتی است که قنادی‌های سطح شهر از آن بسیار رنج می‌برند و باعث شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی صاحب جواز دچار مشکلات اقتصادی شوند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 432547
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *