۰

عملیات اجرایی شهرک تخصصی سنگ به زودی آغاز خواهد شد

استاندار آذربایجان شرقی افزایش میزان صادرات ، کمک به بالابردن کیفیت تولید محصولات و حل مشکل نقدینگی را از مهمترین برنامه های امسالِ دولت، برای رفع موانع تولید در استان اعلام کرد وی گفت:هیچ دستگاهی حق ندارد به بهانه وجود مشکلات، واحدهای تولیدی و صنعتی را پلمب کند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از توفارقان ،جبارزاده در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک شهید سلیمی گفت : امسال بازارهای روسیه و منطقه قفقاز از اهداف صادرات محصولات تولیدی استان است و صنعتگران باید  ارتقای کیفیت تولیدات و  بسته بندی مناسب محصولات را در الویتهای کاری خود قرار دهند .
وی با بیان این که امیدوارم آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پررونق و موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: باور دارم که در سال جاری با همت و غیرت تولیدکنندگان استان، خبرهای خوبی از افزایش صادرات، اشتغال و حل مشکلات بخش تولید خواهیم شنید.
جبارزاده افزود : شرکت شهرک های صنعتی ،  اداره کل محیط زیست استان و فرمانداری آذرشهر باید با تعامل و همکاری یکدیگر ، پرونده چند ساله شهرک سنگ آذرشهر را امسال نهایی کنند .

وی خاطر نشان کرد : مقرر شده اگر کیفیت و قیمت سنگهای تولیدی در آذرشهـــر مناسب باشد ، شهرداری ها و دستگاههای اجرایی استان ، سنگ مورد نیاز مجموعه های خود را از معادن این شهرستان خریداری کنند .
استاندار همچنین حل مشکل کمبود پست برق را در شهرک صنعتی شهید سلیمی خواستار شد و گفت : امسال با تامین کامل برق مورد نیاز واحدهای صنعتی در این شهرک ، بخشی از موانع تولید رفع خواهد شد .
جبارزاده با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان استان، تاکید کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی از دستگاه‌های مجری پروژه‌های عمرانی می‌خواهم که مصالح مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان استان خرید کنند؛ البته شرکت‌های فعال در این زمینه نیز باید از نظر قیمت و کیفیت نظر خریداران را تامین کنند.
وی افزود: طبیعتا خریدار به دنبال قیمت پایین و کیفیت بالاست و تولیدات استانی باید از این نظر قابل رقابت با سایر محصولات باشند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر حضور فعال تولیدکنندگان استان در نمایشگاه‌های خارجی، گفت: مرکز توسعه صادرات کشور با هماهنگی اتاق بازرگانی از حضور تولیدکنندگان در این نمایشگاه‌ها حمایت می‌کند.
نجاتی رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : امسال ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رفع مشکل سرمایه در گردش  ۳۸۶  واحد کوچک و متوسط تولیدی مشکل دار در استان اختصاص یافته است .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم گفت : شهرستان آذرشهر با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع سنگهای ساختمانی در ۴۰ معدن فعال ، قطب تولید این محصول در کشور است  و کانی سازی سنگ قرمز تراورتن در جهان نیز تنها در معدن سردار آباد این شهرستان انجام می شود .
نیرومند مهمترین مشکل معادن آذرشهر را ضعف بازاریابی و فروش فله ای سنگها دانست و گفت : اگر بازارهای جدیدی در داخل و خارج کشور برای فروش محصولات معادن این شهرستان شناسایی شود ، این بخش از رکود خارج خواهد شد .
در این نشست همچنین برخی از صاحبان صنایع ، کافی نبودن پست برق برای راه اندازی دستگاهها ، نبود سرمایه در گردش ، نوسات قیمت ارز ، وجود موانع صادرات به علت تحریمها و رکود را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی شهرک شهید سلیمی برشمردند  .
استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک بازدید کرد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 432542
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *