۰

لزوم تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس سیستان و بلوچستان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، پیش از ظهر امروز حمیدرضا کفاش در همایش مربیان و معاونین پرورشی در سالن شهید عالی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به تشریح وظایف معلمان پرورشی پرداخت.
معاون وزیر آموزش و پرورش بر ادامه کارهای درست و خوب گذشته تاکید کرد و افزود: توجه به اخلاق و اعتقاد دانش‌آموزان به اندازه میزان تعلیم علم به آنها اهمیت دارد.
این مسؤول ادامه داد: آموزش و پرورش زمینه ایجاد فضاهای شاد و مفرح را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.
وی گفت: زمانی فرهنگ غربی وارد جامعه و زندگی دانش‌آموزان ما می‌شود که دانش‌آموزان آن طور که باید با فرهنگ ملی و بومی منطقه خود آشنایی نداشته باشند.
کفاش بیان کرد: معلمان باید تلاش کنند تا دانش‌آموزان از فرهنگ اصیل و بومی خود فاصله نگرفته و همواره به داشته‌های خود افتخار کنند.
وی خاطرنشان کرد: غفلت از امور تربیتی دانش‌آموزان تباهی را به دنبال خواهد داشت پس لازم است معلمان پرورشی بیش از پیش به این موضوع اهمیت دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: کرسی‌های آزاداندیشی صرف دانشگاه نیست و باید در مدارس هم راه‌اندازی شود و دانش‌آموزان بتوانند انتقاد کرده و پیشنهادات و نظرات خود را ارائه دهند.
این مسؤول گفت: حمایت از کارهای پژوهشی دانش‌آموزان ضروری بوده و تشویق آنها برای ادامه این مسیر از رسالت‌های معلمان است.
وی بر راه‌اندازی تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: ایجاد این تشکل‌ها سبب مشارکت آنها در مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‎شود.
گفتنی است، حضور در همایش تشکل‎های دانش آموزی سیستان و بلوچستان در اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 432364
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *