۰

کارگاه‌های تولیدی غیرمجاز عامل تعطیلی 50 درصد تولیدی‌های کفش کشور

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره به تعطیلی 50 درصدی واحدهای تولیدکننده کفش گفت: وجود کارگاه‌های غیرمجاز تولید کفش که به صورت نامحسوس فعالیت می‌کنند به یکی از معضلات اصلی این صنف تبدیل شده است.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از  رازق؛ رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره به وضعیت این صنف اظهار داشت: متأسفانه صنف ما هم یکی از از صنوفی است که از بخش سیاست‌های حاکم بر واردات و کالای قاچاق آسیب‌های فراوانی را دیده است، طوری که بخشی از کارخانجات تولیدی ما تعطیل شده‌اند و بخش دیگر با نیمی از ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: تنها واردات کالاهای مشابه از کشورهای خارجی نیست که صنف ما را دچار معضلاتی کرده بلکه یکسری حواشی داخلی پیرامون بحث‌های صنفی نیز وجود دارد که گریبان تولیدی‌های کفش را گرفته است.
رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با توجه به تولیدی‌های غیرمجازی که بصورت نامحسوس در سطح شهر اقدام به تولید در این حوزه کرده‌اند، افزود: بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی وجود دارند که بصورت غیرقانونی و نامحسوس در این حوزه فعالیت می‌کنند و برای اینکه آمار رسمی از فعالیت غیرقانونی‌شان در جایی منتشر نشود از کارگران تبعه کشورهای دیگر مثل کارگران افغانی استفاده می‌کنند.
شجری با بیان معضلات بوجود آمده از فعالیت کارگاه‌های غیرمجاز عنوان کرد: فعالیت کارگاه‌های غیررسمی، به این شکل تولید ملی توسط کارخانجات معتبر و دارای مجوز را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده که از جمله آن می‌توان به تعطیلی این کارخانه‌ها اشاره کرد.
وی افزود: این کارگاه‌های تولیدی غیرمجاز با عدم پرداخت مالیات و عوارض شهرداری و سایر هزینه‌های جانبی دیگر کارگاه‌های تولیدی با کمترین هزینه به طور پنهانی اقدام به خرید می‌کنند که در واقع با این عمل تنها نقش تخریبی را در بازار بوجود می‌آورند.
 رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره راهکارهای چگونگی جلوگیری از چنین واحدهایی بیان داشت: باید گشت‌های نظارتی به صورت نامحسوس این کارخانجات را شناسایی کند و به پلمپ آنها اقدام نماید تا بتوان شاهد پاک شدن چنین ویروس‌هایی از بدنه اصناف کشور بود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 431770
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *