۰

اتحاد مسلمانان قطعا برنامه‌ریزی‌ها و معادلات دشمنان را به هم می‌‌ریزد/ نقش رهبر انقلاب در ساماندهی امنیت منطقه بی‌بدیل است

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه اتحاد و وحدت مسلمانان قطعا برنامه‌ریزی‌ها و معادلات دشمنان را به هم می‌‌ریزد،گفت: اتحاد مسلمانان منافع امت اسلام را به دنبال داشته و باعث شکست بزرگ برای آمریکا است.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی لاریجانی صبح امروز در تجمع امنیت و وحدت در مصلای قدس زاهدان که با سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علما، روحانیون شیعه و سنی، سران طوایف و جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، بر استفاده از برکات ماه رجب تاکید کرد.
رئیس قوه مقننه افزود: در حال حاضر منطقه به یک بیماری دچار شده است و دست‌هایی در کار است تا نگذارد این بیماری درمان شود.
وی ادامه داد: آمریکا و ایادی آن می‌دانند که اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند، می‌توانند در مقابل آمریکا و استکبار بایستند و آنگاه است که منافع دشمنان اسلام به خطر می‌افتد.
لاریجانی بیان کرد: ایجاد تفرقه و بدبینی موضوع مهمی است که دشمن از آن به نفع خود استفاده می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد و وحدت مسلمانان قطعا برنامه‌ریزی‌ها و معادلات دشمنان را به هم می‌‌ریزد، تاکید کرد: اتحاد مسلمانان منافع امت اسلام را به دنبال داشته و باعث شکست بزرگ برای آمریکا است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز با چشم باز برای امنیتی که در کشور ایجاد شده سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تاکید کرد: اینکه سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان حضور یافته نشان از ارزشمندی این استان برای مسئولان نظام است.
لاریجانی گفت: اینکه سپاه امروز مانور در سیستان و بلوچستان انجام می‎دهد برای این است که به دشمنان این ندا را بدهد که ما از یک توانمندی برخورداریم که می‌توانیم امنیت پایدار را در همه استان‌های خود برقرار کنیم.
رئیس قوه مقننه بیان کرد: تلاش داریم امنیت پایدار را برای سیستان و بلوچستان در این امنیت را به وجود می‌آوریم تا در برنامه 5 سال بعد به مشکل نخوریم.
وی گفت: ایران اسلامی در مقابل این شگردهایی که دشمنان در منطقه در سال‌های اخیر ایجاد کردن خوب عمل کرده و استراتژی دقیق داشت و توانست هم امنیت خود را حفظ کند و هم برای ایجاد امنیت در منطقه تاثیرگذار باشد.
* نقش مقام معظم رهبری در مقابله با سیاست‌های استکباری در منطقه بی‌بدیل است
لاریجانی با بیان اینکه یکی از دلایلی که ایران در منطقه از اقتدار برخوردار است، نقش مهم و موثر مقام معظم رهبری است، ادامه داد: نقش مقام معظم رهبری در ساماندهی استراتژی امنیت‌ساز برای منطقه بی‌بدیل است و نقش ایشان در مقابله با سیاست‌های استکباری در منطقه و جلوگیری از ایجاد تفرقه در منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.
لاریجانی با اشاره به اینکه نقش همه نیروهای مسلح در ایجاد امنیت بسیار موثر و مهم است، گفت: نیروهای مسلح ما با حضور در هشت سال دفاع مقدس آب دیده شده‌اند و بحران‌های مختلف را توانسته‌اند مدیریت کنند، مخصوصا سپاه پاسداران که یک نیروی زبده و ارزشمند برای امنیت ایران و منطقه است و امروز نقش این نیروی ارزشمند را در ایجاد امنیت در منطقه دیدید و در خبرها شنیده‌اید.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این همفکری و بصیرت و همدلی در بین آحاد مردم است که دست به دست هم داده تا ایران برای تامین امنیت در خود و منطقه موثر باشد.
وی با اشاره به شرایط سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استان با ظرفیت و با ریشه‌ای بوده و از سابقه تمدنی اصیلی برخور دارد است.
* لایحه منطقه آزاد سیستان در مجلس بایگانی نشده است
وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان برادران شیعه و سنی با هم برای امنیت سازی در این منطقه تلاش کرده‌اند، تاکید کرد: این بومی‌سازی امنیت، تجربه موفقی بوده است و قطعا از ظرفیت مردم بومی در برقراری امنیت بیشتر استفاده می‎کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه ساماندهی یک راه روشن برای سیستان و بلوچستان امروز مطرح است، افزود: برخی پیشنهادات مسئولان استان از جمله منطقه آزاد سیستان در مجلس مطرح است و بایگانی نشده است و پیگیری خواهد شد، ما هم  با توجه به شرایط استان موافق هستیم طرح مصوب شود.
وی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم به ویژه گاز در این استان تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس نهم برای اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در سیستان و بلوچستان بسیار تلاش کرده‌اند که جای قدردانی دارد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 431151
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *