۰

تامین امنیت و محرومیت‌زدایی ارمغان حضور نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق

در تجمع بزرگ امنیت و وحدت مسئولان کشوری و استانی، همبستگی و اتحاد مردم را رمز پیروزی در مقابل دشمنان و بدخواهان نظام و تامین امنیت و محرومیت‌زدایی را ارمغان حضور نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور عنوان کردند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، تجمع امنیت و وحدت در مصلای قدس زاهدان با حضور علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علما، روحانیون شیعه و سنی، سران طوایف و جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در این همایش که با هدف نمایش اقتدار و امنیت جنوب شرق کشور برگزار شده است، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق، نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس نهم، منتخبین مردم در مجلس دهم و خانواده‌های شهدای شاخص جنوب شرق کشور نیز حضور داشتند.

اقدامات بزرگی برای تامین امنیت در جنوب شرق در حال انجام است
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در این مراسم اظهار کرد: از همه کسانی که در جریان رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه طی روزهای 24 و 25 در سه روز 24، 25 و امروز که سومین روز رزمایش است، تلاش و همکاری کرده‌اند قدردانی می‎کنیم.
وی افزود: رزمایش بزرگ امنیتی پیامبر اعظم (ص) با وسعتی بیش از 17 هزار کیلومتر و یک ششم خاک کشور به مدت دو روز برگزار شد و امروز در روز آخر رزمایش است با برگزاری این همایش امنیت و وحدت در خدمت شماییم.
سردار محمد مارانی ادامه داد: در طول سال هر روزه اقدامات بزرگی در رابطه با امنیت در جنوب شرق با همکاری نیروهای سپاه، بسیج، مرزبانی، اداره کل اطلاعات و انتظامی مشغول خدمت در بحث امنیت جنوب شرق اجرا می‎شود.
وی با بیان اینکه از جمله اقدامات کنترلی در منطقه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق سوخت برخورد با هرگونه تردد اتباع بیگانه در مرزها است، تاکید کرد: هدف از برگزاری این رزمایش برای بالا بردن و تقویت توان نیروهای منطقه بود.
لزوم تصویب طرح منطقه آزاد سیستان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این تجمع اظهار کرد: جمهوری اسلامی امنیت را به معنای واقعی قرآنی معنا کرده است.
وی با بیان اینکه امنیت در لقای وحدت به دین مبین اسلام است، گفت: مردم این منطقه ولایتمدار و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
امام جمعه زاهدان گفت: درون خاورمیانه تعریفی دیگری از امنیت داریم پاسداری و نگهداری منافع استکبار درون خاورمیانه و ابقا پایدار نیروهای آمریکایی در منطقه تعریف آنها از امنیت است اما ما امنیت را با اتکای به خدا تعریف می‎کنیم.
وی بیان کرد: سبزپوشان نظام جمهوری اسلامی در این استان در کنار سایر مسئولان امنیتی برای تامین و واگذاری امنیت به مردم تلاش می‎کنند.
سلیمانی گفت: مردم سیستان و بلوچستان از رئیس قوه مقننه دو خواسته مهم دارند، یکی تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان که مکمل منطقه آزاد چابهار است و دیگری استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران است.
وی گفت: امیدواریم در ادامه عمر مجلس نهم شاهد تحقق این دو خواسته مردم این منطقه باشیم.
مجلس دهم عدالت برنامه‌ای را سرلوحه قرار دهد
استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: فضای سیستان و بلوچستان از امنیتی به سمت توسعه‌ای در حال تغییر است و در دو سال گذشته هیچگونه رخداد امنیتی که چهره استان را ناامن جلوه دهد و توجه رسانه‌های بیگانه را به این منطقه جلب کند، رخ نداده است.
علی اوسط‌هاشمی افزود: مجلس دهم عدالت برنامه‌ای را باید در دستور کار قرار دهد چرا که اگر تاکنون عدالت برنامه‌ای محقق می‌شد، سیستان و بلوچستان تا به امروز از نعمت گاز بی‌بهره‌مند نمی‌بود، هر چند که در حال حاضر به سمت گاز دار کردن منطقه در حال حرکت هستیم.
این مسئول ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که با توجه مسئولان کشوری می‌توان آنها را شکوفا کرد.
برگزاری سومین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص) در جنوب شرق
فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: بعد از چند سال حضور سپاه در جنوب شرق، امنیت بسیار خوبی در منطقه صورت گرفته که به کارگیری نیروهای بومی در تامین امنیت و در شرایط به وجود آمده بسیار مهم بوده است.
وی افزود: 9 هزار نفر از مردم شیعه و سنی برای تامین امنیت در جنوب شرق کشور سازماندهی شده‌اند.
سردار محمد پاکپور بیان کرد: در شرایطی ما منطقه جنوب شرق را بر عهده گرفتیم که زیرساخت لازم را برای تامین امنیت پایدار در اختیار نداشتیم اما چهار موضوع را به موازات هم در آن منطقه اجرایی کردیم که یکی از آن موضوعات، انجام اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی روی تیم‌ها و گروه‌های تروریستی با توجه به توان قرارگاه قدس بود.
این مسئول افزود: همچنین اقدامات مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را در منطقه با توجه به توان نیروی زمینی سپاه در منطقه شروع کردیم.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که از بدو مسئولیت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه شروع شد سازماندهی نیروهای مردمی در قالب دسته‌های رزمی بود که با استفاده از بافت اجتماعی منطقه استفاده از طوایف استان‌های سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های جنوب شرق سازماندهی را انجام داده‌ایم.
پاکپور گفت: بعد از قریب 6 تا 7 سال از عمر ماموریتی سپاه با توجه به نابسامانی کشورهای همسایه، شاهد امنیت خوبی در سیستان و بلوچستان هستیم که این مرهون تلاش و همکاری مردم منطقه در تامین امنیت است.
وی ادامه داد: وجود نیروهای امنیتی و مردمی در قالب دسته‌های رزمی وحدت بسیار خوبی را در منطقه ایجاد کرد.
این مسئول با اشاره به رزمایش سه روزه پیامبر اعظم (ص) که از 24 فروردین در این منطقه شروع شد، گفت: دو مرحله قبلی داشتیم که در دی ماه سال گذشته اولین مرحله آن، رزمایش مردم‌یاری بود که 10 بیمارستان صحرایی در مناطق ماموریتی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور راه‌اندازی و قریب 450 هزار نفر خدمات درمانی به مردم ارائه شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: این بیمارستان‌ها تخصصی و فوق تخصصی با تجهیزات مدرن روز و برخورداری از اتاق عمل بودند که در منطقه راه‌اندازی شدند.
این مسئول ادامه داد: مرحله دوم رزمایش، رزمایش بسیجیان بود که یک ماه بعد از مرحله اول با به‌کارگیری 110 گردان بیت‌المقدس و سایر نیروها انجام شد.
وی گفت: مرحله سوم رزمایش نیز از روز 24 فروردین ماه جاری در سراوان و روز 25 فروردین در میرجاوه و امروز در زاهدان برگزار شد.

سپاه پاسداران که یک نیروی زبده و ارزشمند برای امنیت ایران و منطقه است
رئیس قوه مقننه نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر منطقه به یک بیماری دچار شده است و دست‌هایی در کار است تا نگذارد این بیماری درمان شود.
وی ادامه داد: آمریکا و ایادی آن می‌دانند که اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند، می‌توانند در مقابل آمریکا و استکبار بایستند و آنگاه است که منافع دشمنان اسلام به خطر می‌افتد.
علی لاریجانی بیان کرد: ایجاد تفرقه و بدبینی موضوع مهمی است که دشمن از آن به نفع خود استفاده می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد و وحدت مسلمانان قطعا برنامه‌ریزی‌ها و معادلات دشمنان را به هم می‌‌ریزد، تاکید کرد: اتحاد مسلمانان منافع امت اسلام را به دنبال داشته و باعث شکست بزرگ برای آمریکا است.
وی با اشاره به اینکه امروز با چشم باز برای امنیتی که در کشور ایجاد شده سرمایه‌گذاری می‌کنیم، تاکید کرد: اینکه سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان حضور یافته نشان از ارزشمندی این استان برای مسئولان نظام است.
لاریجانی گفت: اینکه سپاه امروز مانور در سیستان و بلوچستان انجام می‎دهد برای این است که به دشمنان این ندا را بدهد که ما از یک توانمندی برخورداریم که می‌توانیم امنیت پایدار را در همه استان‌های خود برقرار کنیم.
رئیس قوه مقننه بیان کرد: تلاش داریم امنیت پایدار را برای سیستان و بلوچستان در این امنیت را به وجود می‌آوریم تا در برنامه 5 سال بعد به مشکل نخوریم.
وی گفت: ایران اسلامی در مقابل این شگردهایی که دشمنان در منطقه در سال‌های اخیر ایجاد کردن خوب عمل کرده و استراتژی دقیق داشت و توانست هم امنیت خود را حفظ کند و هم برای ایجاد امنیت در منطقه تاثیرگذار باشد.
* نقش مقام معظم رهبری در مقابله با سیاست‌های استکباری در منطقه بی‌بدیل است
لاریجانی با بیان اینکه یکی از دلایلی که ایران در منطقه از اقتدار برخوردار است، نقش مهم و موثر مقام معظم رهبری است، ادامه داد: نقش مقام معظم رهبری در ساماندهی استراتژی امنیت‌ساز برای منطقه بی‌بدیل است و نقش ایشان در مقابله با سیاست‌های استکباری در منطقه و جلوگیری از ایجاد تفرقه در منطقه بر هیچکس پوشیده نیست.
لاریجانی با اشاره به اینکه نقش همه نیروهای مسلح در ایجاد امنیت بسیار موثر و مهم است، گفت: نیروهای مسلح ما با حضور در هشت سال دفاع مقدس آب دیده شده‌اند و بحران‌های مختلف را توانسته‌اند مدیریت کنند، مخصوصا سپاه پاسداران که یک نیروی زبده و ارزشمند برای امنیت ایران و منطقه است و امروز نقش این نیروی ارزشمند را در ایجاد امنیت در منطقه دیدید و در خبرها شنیده‌اید.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این همفکری و بصیرت و همدلی در بین آحاد مردم است که دست به دست هم داده تا ایران برای تامین امنیت در خود و منطقه موثر باشد.
وی با اشاره به شرایط سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استان با ظرفیت و با ریشه‌ای بوده و از سابقه تمدنی اصیلی برخور دارد است.
* لایحه منطقه آزاد سیستان در مجلس بایگانی نشده است
وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان برادران شیعه و سنی با هم برای امنیت سازی در این منطقه تلاش کرده‌اند، تاکید کرد: این بومی‌سازی امنیت، تجربه موفقی بوده است و قطعا از ظرفیت مردم بومی در برقراری امنیت بیشتر استفاده می‎کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه ساماندهی یک راه روشن برای سیستان و بلوچستان امروز مطرح است، افزود: برخی پیشنهادات مسئولان استان از جمله منطقه آزاد سیستان در مجلس مطرح است و بایگانی نشده است و پیگیری خواهد شد، ما هم  با توجه به شرایط استان موافق هستیم طرح مصوب شود.
وی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم به ویژه گاز در این استان تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس نهم برای اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در سیستان و بلوچستان بسیار تلاش کرده‌اند که جای قدردانی دارد.
گفتنی است، رزمایش پیامبر اعظم (ص) از 24 فروردین ماه جاری با اجرای عملیات‌ها و مانورهای امنیتی مختلف در سراوان و میرجاوه آغاز و روز پنج شنبه 26 فروردین ماه جاری با برگزاری تجمع بزرگ امنیت و وحدت در مصلای قدس زاهدان خاتمه یافت.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 431150
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *