۰

سیل سیستان خسارت جانی نداشته است/ اشک‌ها و لبخندهای سیستانی‌ها در پی وقوع سیل

وقوع سیل در سیستان که از روز پنج‎شنبه 19 فروردین در سطح سیستان جاری شده است، از سویی نگرانی کشاورزان و از سوی دیگر خوشحالی مردم از سیراب شدن دشت خشکیده سیستان را به دنبال داشته است.
سیل سیستان خسارت جانی نداشته است/ اشک‌ها و لبخندهای سیستانی‌ها در پی وقوع سیل
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، روز پنج‌شنبه 19 فروردین ماه جاری شاهد وقوع سیلاب در منطقه سیستان بودیم که مسئولان منشاء آن را بارندگی‌های حوزه آبخیز هیرمند اعلام کرده‌اند.
اما شدت این سیلاب به اندازه‌ای است که رودخانه‌های منطقه توانایی جمع کردن سیل را ندارد و شاهد سرازیر شدن آب در سطح روستاها و مزارع کشاورزی هستیم.
از آنجائیکه سه شهرستان نیمروز، زهک و هامون بیشتر در معرض سیل قرار دارند و وضعیت شهرستان نیمروز بیشترین از سایر مناطق بحرانی اعلام شده است، به سراغ فرماندار نیمروز رفته‌ایم تا آخرین وضعیت سیل و خسارت‌های ناشی از آن را جویا شویم.
محمدحسن دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیمروز اظهار کرد: از روز پنج‌شنبه و به دنبال بارندگی شدید در حوزه آبخیز هیرمند، شاهد وقوع سیل در منطقه سیستان هستیم.
فرماندار نیمروز افزود: شهرستان‌های نیمروز، زهک و هامون بیشتر از سایر نقاط منطقه سیستان در معرض سیل قرار دارند.
این مسئول ادامه داد: سیل در منطقه سیستان به مزارع کشاورزی که در بستر رودخانه هستند آسیب وارد کرده است که به محض فروکش کردن آن، خسارت‌ها برآورد خواهد شد.
وی بیان کرد: تاکنون هیچ روستایی به طور کامل در معرض سیل قرار نگرفته و تنها به چند روستا از جمله لورگ‌باغ خسارات جزئی وارد آمده است.
دهمرده با تاکید بر اینکه سیل تاکنون خسارت جانی به دنبال نداشته است، گفت: احتمالا تا آخر هفته سیل در سیستان فروکش خواهد کرد.
فرماندار نیمروز از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی عضو ستاد بحران در منطقه سیستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های امدادی از چند روز قبل در آماده‌باش کامل قرار دارند تا شرایط به وجود آمده را مدیریت کنند.
به گفته مسئولان سیلاب تاکنون در هیچ یک از شهرستان‌های منطقه سیستان تلفات جانی نداشته است.
گفتنی است، به دنبال وقوع سیل در منطقه سیستان، ستاد بحران به ریاست علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان منطقه سیستان در فرمانداری ویژه زابل تشکیل و تدابیر لازم برای مدیریت شرایط پیش‌ آمده اتخاذ شد.



این سیلاب علاوه بر سیراب کردن لبان تشنه دشت خشک سیستان، نگرانی کشاورزان منطقه را به دنبال داشته است.
با توجه به اینکه دشت سیستان سالیان متمادی است با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند این سیلاب قطعا لبخند بر لبان زمین جاری کرده است به گونه‌ای که رمضان نورا هنرمند سیستانی پوستری با عنوان «نجوای هامون با خدا» طراحی کرده که حرف دل این روزهای هامون است.

انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 430847
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *