۰

نظر متفاوت دو نماینده شرق گیلان درباره لایحه بودجه سال 1395

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مخالفت با کلیات بودجه سال 95 گفت: لایحه بودجه ۹۵ مبتنی بر واقعیات است و در عین حال نماینده لنگرود در مخالفت با کلیات بودجه سال 95 گفت: مبلغ واگذاری‌ها در بودجه در حقیقت اقساط واگذاری‌های سال قبل است
نظر متفاوت دو نماینده شرق گیلان درباره لایحه بودجه سال 1395
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر، محمدحسین قربانی در نشست علنی روز گذشته (یکشنبه 22 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 95 در موافقت با آن، شفافیت بودجه را یکی از مزایای آن دانست و گفت: بودجه 95 فارغ از هرگونه زد و بند و مبتنی بر واقعیات نگارش شد که در سال‌های گذشته کمتر چنین وضعیت را داشتیم.
دکتر قربانی
نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم تعارض با قوانین از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه 95 است، چنانچه در سنوات گذشته بودجه با قوانین و اسناد بالادستی تعارض داشت که مشکلاتی را به وجود آورد که گزارش‌های دیوان محاسبات گواه آن است.
وی افزود: بودجه 95 بر اساس حفظ سیاست‌های کلی نظام بوده و حوزه‌های دفاعی کشور موردتوجه ویژه قرارگرفته است. همچنین در این بودجه حدود 50 میلیارد دلار فاینانس برای اتمام طرح‌های زیربنای اختصاص داده شده که مورد انتظارم مردم بود.
قربانی افزایش سرمایه بانک‌ها را از دیگر مزایای لایحه بودجه 95 عنوان کرد و گفت: بانک‌ها به بهانه کمبود بودجه تسهیلاتی به حوزه تولید نمی‌دادند که با افزایش سرمایه آن‌ها قصد رفع این ادعا و حتمی شدن کمک بانک‌ها به حوزه صنعت و تولید را داشتیم.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری بحران صنعت را حدود 60 درصد عنوان کردند و موضوع اشتغال نیز از دغدغه‌های ایشان بود که با افزایش سرمایه بانک‌ها برطرف می‌شود.
وی افزایش بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی طرح‌های نوین به 200 میلیون دلار را از دیگر مزیت‌های بودجه 95 برشمرد و اظهار کرد: توسعه این صندوق می‌تواند تحقیقات در کشور را عملیاتی کند همچنین اختصاص 500 میلیون دلار برای آبیاری تحت‌فشار می‌تواند شروعی برای خودکفایی در حوزه کشاورزی و پرداخت وام رایگان به کشاورزان باشد.
قربانی ادامه داد: تأمین اعتبار جذب نیروی فرهنگی و درمانی به تعداد 30 هزار نفر از دیگر توجهاتی است که دولت در لایحه بودجه 95 به آن مبذول داشته است. همچنین با افزایش بودجه بیمه سلامت قصد رفع کسری آن را داشته‌ایم.
نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در پایان ساماندهی اعتبارات متفرقه بودجه سال‌های گذشته و افزایش حقوق بازنشستگان را از نکات مثبت لایحه بودجه 95 برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت اعتبار لازم برای اعطای جایزه صادراتی نیز از مواردی است که دولت در بودجه 95 برای تشویق تولیدکننده و صادرکننده در نظر گرفته است.
لاهوتی در مخالفت با کلیات بودجه سال 95:
مبلغ واگذاری‌ها در بودجه در حقیقت اقساط واگذاری‌های سال قبل است
لاهوتی
همچنین مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی روز گذشته یکشنبه 22 فروردین در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 95 به افزایش 50 درصدی مالیات ارزش‌افزوده نسبت به سال گذشته در این لایحه اضافه کرد و گفت: هرچند یکی از راه‌های برون‌رفت از وابستگی به درآمدهای نفتی، افزایش درآمدهای مالیاتی است اما در کشور عدم شفافیت درآمدی و مالیاتی داریم.
وی بودجه سال 95 را انبساطی خواند و تصریح کرد: متوسط فروش نفت در بودجه 30 دلار در نظر گرفته‌شده است و اکنون 3 میلیون بشکه بیش از ظرفیت اوپک نفت فروخته می‌شود.
لاهوتی از عدم کاهش وابستگی به نفت در بودجه سال 95 به‌عنوان یکی از نقایص آن نام برد و با اشاره به اینکه بخشی از این بودجه نظارت قوه مقننه را نیز مخدوش کرده است، گفت: در سال‌های اخیر شوک‌های متعددی اعم از شوک نفتی و تحریم‌های اقتصادی به کشور وارد شده است.
وی به پیش‌بینی کاهش نرخ رشد کشور در سال جاری به‌رغم رشد 3 درصدی در سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: آثار خصوصی‌سازی دولت باید در واگذاری‌ها مشهود باشد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مبلغی که دولت برای واگذاری‌ها در نظر گرفته است اقساط واگذاری‌های سال قبل است و انتظار این بود که دولت در بودجه سال 95 خصوصی‌سازی را پررنگ‌تر کند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب: 430685
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *