موتورسیکلت دو پسر جوان را به اتاق عمل کشاند

23 فروردين 1395 ساعت 10:55

در تصادف شدید موتورسیکلت با سه سرنشین که در بخش جعفریه رخ داد دو نوجوان پسر 12 و 13 ساله بشدت آسیب دیدند.


به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از فارس، مهدی فراهانی با آنالیز آمار مجروحان حوادث ترافیکی در طرح نوروز امسال، اظهار کرد: شمار مجروحان تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال قبل کاهش چندانی نداشته و در بین مجروحان به دلیل شدت برخی تصادفات مجروحان بدحال نیز داشته‌ایم.
 
 وی با تبیین دلایلی که موجب شد در کنار اقدامات پلیس آمار فوتی سر صحنه و در مسیر به چهار نفر کاهش یابد،‌ تصریح کرد: حضور، اقدام و انتقال خوب و به موقع اورژانس 115 موجب کاهش فوتی در حوادث امسال شد.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به برگزاری همایش سالانه فرماندهان پلیس راه کشور، بیان کرد: در این همایش نیز مسئله حضور بموقع اورژانس 115 بر بالین مجروحان و آسیب دیدگان در قم مورد تایید و تقدیر قرار گرفت.
 
وی با اشاره به شمار مجروحان بدحال در نوروز امسال،‌ گفت: 41 مجروح بدحال در نوروز امسال توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
فراهانی با تبیین شمار پروازهای صورت گرفته در نوروز امسال، عنوان کرد: 11 مورد پرواز بالگرد اورژانس صورت گرفت و 11 مجروح را به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال داد.
 
وی با بیان اینکه پیش از انتقال مجروحان با بالگرد ‌اقدامات خاصی باید انجام شود، گفت: پیش از اعزام بالگرد توسط نیروهای زمینی اورژانس و همچنین درون بالگرد، اقدامات کاملا علمی، تخصصی و مبتنی بر پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و اورژانس کشور و فرآیند مدار انجام شد که در کنار آن اقدامات مناسب صورت گرفته در بیمارستان،‌ موجب کاهش تلفات شد.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حوادث شاخصی که در این هفته رخ داده است، بیان کرد: در تصادف شدید موتورسیکلت با سه سرنشین که در بخش جعفریه رخ داد دو نوجوان پسر 12 و 13 ساله بشدت آسیب دیدند.
 
 وی اضافه کرد: این مجروحان علاوه بر ضربه سر از نواحی مختلف بدن دچار آسیب‌های شدید و شکستگی شدند.
 
فراهانی، راکب موتور را جوانان 17 ساله‌ای ذکر کرد و گفت: آسیب چندانی در این حادثه گریبانگیر راکب موتور نشد.
 
وی افزود: با توجه به وضعیت مجروحان و بُعد مسافت همزمان با آمبولانس و بالگرد اورژانس نسبت به اعزام مجروحان با مراقبت‌های ویژه اقدام شد.
 
 معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: دو مجروح بدحال همزمان با مراقبت‌های ویژه توسط پرسنل اورژانس با اورژانس هوایی(بالگرد) و نفر سوم با آمبولانس زمینی اورژانس به مراکز درمان انتقال یافتند.
 
فراهانی اضافه کرد: در حین انتقال مجروحان به مرکز درمانی، همزمان هماهنگی با اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه صورت گرفت.
انتهای پیام/


کد مطلب: 430638

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/430638/موتورسیکلت-دو-پسر-جوان-اتاق-عمل-کشاند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir