۰

موتورسیکلت دو پسر جوان را به اتاق عمل کشاند

در تصادف شدید موتورسیکلت با سه سرنشین که در بخش جعفریه رخ داد دو نوجوان پسر 12 و 13 ساله بشدت آسیب دیدند.
موتورسیکلت دو پسر جوان را به اتاق عمل کشاند
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از فارس، مهدی فراهانی با آنالیز آمار مجروحان حوادث ترافیکی در طرح نوروز امسال، اظهار کرد: شمار مجروحان تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال قبل کاهش چندانی نداشته و در بین مجروحان به دلیل شدت برخی تصادفات مجروحان بدحال نیز داشته‌ایم.
 
 وی با تبیین دلایلی که موجب شد در کنار اقدامات پلیس آمار فوتی سر صحنه و در مسیر به چهار نفر کاهش یابد،‌ تصریح کرد: حضور، اقدام و انتقال خوب و به موقع اورژانس 115 موجب کاهش فوتی در حوادث امسال شد.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به برگزاری همایش سالانه فرماندهان پلیس راه کشور، بیان کرد: در این همایش نیز مسئله حضور بموقع اورژانس 115 بر بالین مجروحان و آسیب دیدگان در قم مورد تایید و تقدیر قرار گرفت.
 
وی با اشاره به شمار مجروحان بدحال در نوروز امسال،‌ گفت: 41 مجروح بدحال در نوروز امسال توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
فراهانی با تبیین شمار پروازهای صورت گرفته در نوروز امسال، عنوان کرد: 11 مورد پرواز بالگرد اورژانس صورت گرفت و 11 مجروح را به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال داد.
 
وی با بیان اینکه پیش از انتقال مجروحان با بالگرد ‌اقدامات خاصی باید انجام شود، گفت: پیش از اعزام بالگرد توسط نیروهای زمینی اورژانس و همچنین درون بالگرد، اقدامات کاملا علمی، تخصصی و مبتنی بر پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و اورژانس کشور و فرآیند مدار انجام شد که در کنار آن اقدامات مناسب صورت گرفته در بیمارستان،‌ موجب کاهش تلفات شد.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم، همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حوادث شاخصی که در این هفته رخ داده است، بیان کرد: در تصادف شدید موتورسیکلت با سه سرنشین که در بخش جعفریه رخ داد دو نوجوان پسر 12 و 13 ساله بشدت آسیب دیدند.
 
 وی اضافه کرد: این مجروحان علاوه بر ضربه سر از نواحی مختلف بدن دچار آسیب‌های شدید و شکستگی شدند.
 
فراهانی، راکب موتور را جوانان 17 ساله‌ای ذکر کرد و گفت: آسیب چندانی در این حادثه گریبانگیر راکب موتور نشد.
 
وی افزود: با توجه به وضعیت مجروحان و بُعد مسافت همزمان با آمبولانس و بالگرد اورژانس نسبت به اعزام مجروحان با مراقبت‌های ویژه اقدام شد.
 
 معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: دو مجروح بدحال همزمان با مراقبت‌های ویژه توسط پرسنل اورژانس با اورژانس هوایی(بالگرد) و نفر سوم با آمبولانس زمینی اورژانس به مراکز درمان انتقال یافتند.
 
فراهانی اضافه کرد: در حین انتقال مجروحان به مرکز درمانی، همزمان هماهنگی با اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه صورت گرفت.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 430638
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *