۰

«حمیدرضا گنگوزهی» معلمی که فدای دانش‌آموزان شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی برای نجات جان دانش‌آموزان از خطر ریزش آوار دیوار مخروبه، با نجات بچه جان خود را فدای آنها کرد.
«حمیدرضا گنگوزهی» معلمی که فدای دانش‌آموزان شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی اظهار کرد: روستای نوک جو از توابع دهستان روتک شهرستان خاش شاهد حادثه‎ای دلخراش و افتخارآمیز بود.
وی اضافه کرد: در مسیر رفت و آمد دانش‌آموزان، دیوار مخروبه‎ای وجود داشته است که به دلیل بارندگی‎های اخیر استحکامش به کمترین حد خود رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: آموزگاران این مدرسه پس از اینکه یقین پیدا کردند که دیوار در حال ریزش است دوان دوان خود را به دانش‌آموزانی که در کنار این دیوار قرار داشتند می‎رسانند و دانش‌آموزان را از خطر قرار گرفتن در زیر آوار با کمک و اقدام سریع نجات می‎دهند.
نخعی با اشاره به اینکه این دیوار مربوط به فضای آموزشی مدرسه نبوده و از آن اهالی روستا است، تصریح کرد: متاسفانه پس از نجات دانش‌آموزان، این معلمان فداکار، حمیدرضا گنگوزهی و عبدالرئوف شهنوازی زیر آوار گرفتار می‌شوند که یکی از این عزیزان به طور کامل و دیگری پایش زیر آوار قرار می‌گیرد.
وی افزود: مدتی طول می‎کشد تا با کمک اهالی منطقه این عزیزان از زیر آوار نجات داده می‌شوند که متاسفانه در حین انتقال این معلمین فداکار به بیمارستان حمید گنگوزهی در راه جان خویش را از دست می‎دهد و عبدالرئوف شهنوازی نیز از ناحیه پا دچار شکستگی می‎شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اقدامی که توسط این عزیزان انجام شده یک فداکاری بزرگ است که باعث افتخار جامعه ما و فرهنگیان خواهد بود.
گفتنی است، بر اساس هماهنگی‎های صورت گرفته مراسم تشیع پیکر این معلم گرانقدر تا دقایقی دیگر در روستای گزو پشتکوه خاش برگزار می‎شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 430017
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *