۰

ایجاد تعاونی راهکار اصلی اشتغال‌زایی در کشور

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قزوین گفت: تعاونی ها نزدیک‌ترین و ارزان قیمت‌ترین راهکار برای اشتغال‌زایی در کشور است.
ایجاد تعاونی راهکار اصلی اشتغال‌زایی در کشور
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از  سرویس اقتصادی شاخص، برای راه‌اندازی یک واحد گلخانه توت فرنگی در آبیک که با حضور سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان استانی افتتاح شد ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
در این گلخانه یک هکتاری سالانه ۴۰ تن توت‌فرنگی برداشت می‌شود. این واحد همچنین برای ۱۱۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
کلانتری در این مراسم تعاونی را نزدیک ترین و ارزان قیمت‌ترین راهکار جهت ایجاد شغل در کشور دانست و گفت: درحال حاضر در کشور  یکصد هزار تعاونی فعال وجود دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.
این مسئول اظهار کرد: بزرگترین بازار مصرف کشور در دست تعاونی‌ها است و از طریق تعاونی ها اقلام مصرفی توزیع می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز و توجه به اقتصاد مقاومتی و به ویژه درحوزه اشتغال تعاونی ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.
بازدید از تعاونی های دانشگاه غیرانتفاعی علامه، نگین پرداز و ظریف پرشین لیا که به ترتیب در حوزه آموزش، خدمات شبکه ای و صنعت به فعالیت می پردازند، از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه معاون وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان قزوین بود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 429055
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *