۰

سوئیفت به معنای واقعی اجرایی نشده است/ رکود داخلی موجب شد تا تقاضا برای تولیدات داخلی وجود نداشته باشد/ نیازمند ارتقای محیط کسب و کار هستیم

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه تحریم از سوئیفت برداشته شده ولی به معنای واقعی هنوز اجرایی نشده است، گفت: رکود داخلی موجب شد تا بازار و تقاضا برای تولیدات داخلی وجود نداشته باشد لذا هم اکنون نیاز به افزایش بهره وری در تولید و کیفیت کالا و ارتقاء محیط کسب و کار داریم.
سوئیفت به معنای واقعی اجرایی نشده است/ رکود داخلی موجب شد تا تقاضا برای تولیدات داخلی وجود نداشته باشد/ نیازمند ارتقای محیط کسب و کار هستیم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، محمد رضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران و عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه در گذشته جریان اقتصادی کشور دچار آسیب شد و بسیاری از واحدهای تولید در شهرک های صنعتی تعطیل بوده و هنوز هم این روند ادامه داد، گفت: باید پذیرفت که درمان این مهم باید به صورت ریشه ای باشد.
وی با بیان اینکه ارتباط با فضای جهانی در حوزه اقتصادی می تواند به رونق و بهبود اقتصادی کمک کند، اظهار کرد: برجام توانست فضای سیاسی – اجتماعی را برای جریان اقتصادی باز کند اما امروز برای به حرکت آوردن چرخ های اقتصادی نقش مجلس شورای اسلامی و دولت خیلی پررنگ است.
بهرامن ضمن اشاره به فضای موجود اقتصادی و قیمت پایین نفت، تصریح کرد: باید بتوان سرمایه گذاری خارجی را جذب کرد تا بتوان شاهد کاهش رکود و کنترل تورم باشیم و در جریان اقتصادی مطلوب که اشتغال را به دنبال داشته باشد قرار بگیریم.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه با هماهنگی مجلس شورای اسلامی و دولت، بخش خصوصی می تواند زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کند، ادامه داد: امیدواریم در سال ۹۵ به مسیر مطلوب برسیم تا بتوان به اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه که استفاده از توانمندی های بخش خصوصی را مدنظر دارد دست یابیم.
رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه رکود داخلی موجب شد تا بازار و تقاضا برای تولیدات داخلی وجود نداشته باشد، افزود: هم اکنون نیاز به افزایش بهره وری در تولید و کیفیت کالا داریم و باید محیط کسب و کار را ارتقاء دهیم.
وی با بیان اینکه قطعا در اواخر سال ۹۵ موفقیت ها و رشد مطلوب تری را خواهیم داشت، اظهار کرد: امیدواریم مجلس دهم شورای اسلامی تصمیم هایی بگیرد و نظارت خوبی در این عرصه داشت باشد تا در حوزه کسب و کار ارتقاء رخ دهد.
بهرامن ضمن تاکید بر اینکه تحریم از سوئیفت برداشته شده ولی اجرایی شدن آن مراحل خاصی دارد، تصریح کرد: سوئیفت به معنای واقعی هنوز اجرایی نشده است ولی تحریم آن برداشته شده است.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه اجرایی شدن سوئیفت مربوط به برخی از تحریم های آمریکا بر می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون بانک های بزرگ با مشکلات خاصشان در زمینه سوئیفت درگیر هستند ولی بانک های کوچک مشکلی ندارند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 428769
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *