۰

شخصا تحقیق کرده ام؛تحریم های سوئیفت هنوز رفع نشده اند/ بانکهای اروپایی برای رابطه با ایران منتظر اجازه آمریکایی ها هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: وضعیت رفع تحریم سوئیفت تحقیقی است که شخصا انجام داده ام و همچنین در اخبار های داخلی و خارجی هم مشاهده می کنیم که تحریم های سوئیفت رفع نشده است.
شخصا تحقیق کرده ام؛تحریم های سوئیفت هنوز رفع نشده اند/ بانکهای اروپایی برای رابطه با ایران منتظر اجازه آمریکایی ها هستند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا رفع تحریم های سوئیفت اعمال شده است گفت: شخصا در چند روز گذشته وضعیت رفع تحریم های سوئیفت را تحقیق کرده ام؛ از بعضی صنعت گرانی که در کار مبادلات صنعتی هستند و در دوران تحریم برای نقل و انتقال پول با مشکل مواجه شده بودند، اعلام کرده اند سوئیفت در حال حاضر عمل نمی کند.
وی ادامه داد: طرف های اروپایی فقط قول شفاهی داده اند و در عمل اتفاقی نیفتاده است و بعضی از بانک های معتبر اروپایی را هم بررسی کرده اند و برای رفع مشکلاتشان با آنها صحبت کرده اند اعلام کرده اند که باید فعلا صبر کنید و در آینده به شما جواب می دهیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از آنجایی که اکثر سهامداران بانک های معتبر اروپایی، آمریکایی ها هستند اینها در توضیحات خود اعلام میکنند ما باید نظر آمریکایی ها راهم بدانیم که تا بحال این هماهنگی انجام نشده است.
کریمی قدوسی در ادامه توضیحات خود گفت: بانک های کوچک غیر مطرح گاهی اوقات مسائل ریزی را انجام می دهند اما هنوز صنعت گران و تجار ما به روش های قبلی که از طریق صرافی ها نقل و انتقال ارز، واردات و صادرات را که انجام می دادند به کار خود ادامه می دهند.
وی در پایان گفت: وضعیت رفع تحریم سوئیفت تحقیقی است که شخصا انجام داده ام و همچنین در اخبار های رسمی از قول اروپایی ها و مسئولین داخلی هم رفع نشدن تحریم های سوئیفت بیان می شود.   
انتهای پیام/ راه دانا
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 428581
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *