۰

آغاز عملیات سم‌پاشی کانون‌های مالاریا‌خیز در ‌سیستان‌وبلوچستان‌

به منظور سلامت مردم ‌‌سیستان و بلوچستان و پیشگیری از خطر انتقال مالاریا، عملیات سم‌پاشی در کانون‌های مالاریا‌خیز استان آغاز شد.
آغاز عملیات سم‌پاشی کانون‌های مالاریا‌خیز در ‌سیستان‌وبلوچستان‌
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، ملک کیانی معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان با اعلم این خبر گفت‌: با توجه به شروع فصل انتقال مالاریا و به منظور پیشگیری از هر‌گونه خطر انتقال و سلامت هم‌استانی‌های عزیز عملیات سم‌پاشی کانون‌های مالاریا‌خیز استان آغاز شده ‌و تا پایان اسفند ماه‌ ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد‌: بیش از 400 نفر از کارگران سم‌پاش مالاریا تحت نظارت کارشناسان مالاریا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ‌کار عملیات سم‌پاشی را بر عهده دارند.
به گفته ‌کیانی در شهرستان‌های کنارک‌، چابهار، سوران، سراوان و مهرستان کانون‌های مالاریا‌خیز وجود دارد که لازم است ‌تحت نظارت و کنترل جدی قرار گیرد.
‌در شهرستان سراوان به دلیل اهمیت بیماری مالاریا فرماندار شهرستان به همراه مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت از عملیات اجرایی تیم‌های سم‌پاش بازدید کرد.
براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از دانشگاه‌های موفق کشور در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری مالاریا‌ست که این موفقیت با تلاش مسئولان دانشگاه ‌و تیم‌های سلامت و کارشناسان مالاریا در سراسر استان محقق شده است.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 428326
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *