۰

دشمن به دنبال ضربه زدن به دو رکن وحدت و اراده ملت ایران است

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان از گذشته تا به امروز در پی ضربه زدن به دو رکن اساسی وحدت و اراده ملت ایران بوده‌اند.
دشمن به دنبال ضربه زدن به دو رکن وحدت و اراده ملت ایران است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، محمد ناظری در همایش وحدت علما و روحانیون شیعه و سنی که پیش از ظهر امروز در سالن تبلیغات اسلامی زاهدان برگزار شد ضمن تبریک پیروزی ملت مسلمان ایران اسلامی در رخداد سیاسی انتخابات، اظهار داشت: نقش علما و روحانیت در مسایل و مناسبت‎های این چنینی مهم و تاثیرگذار است.
وی وحدت سیاسی را یکی از اهداف و موضوعات بسیار مهم در جامعه دانست و بر تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: دشمنان از گذشته تا به امروز در پی ضربه زدن به دو رکن اساسی وحدت و اراده ملت ایران بوده‎ا‎ند؛ این دو رکن دستاوردهای نظام را حفظ می‎کند و دشمن سعی در از بین بردن آن با نیرنگ‎های مختلف در عرصه‎های سیاسی و غیر سیاسی دارد.
ناظری ادامه داد: قرآن کریم همواره وحدت و همبستگی را ستایش کرده و آن را نعمتی الهی و فلسفه بعثت پیامبران بزرگوار برای رفع اختلافات و برقراری وحدت و انسجام در جامعه معرفی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مقتضیات این سیاست بیرون آمدن ما از دایره تنگ ملیت و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت امت اسلام در جامعه جهانی است.
وی وحدت گروه‎های سیاسی در کشور را یک ضرورت دانست و بیان داشت: یکی از مسایلی که می‌تواند به شکل‌گیری امید و باورسازی در جامعه تاثیرگذار باشد وحدت سیاسی است؛ وحدت گروه‌های سیاسی راهی برای بالندگی جامعه است و می‎تواند یک چشم‎انداز سیاسی نسبت به آینده برای ما ترسیم کند.
ناظری با اشاره به راهکارهای وحدت در جهان اسلام افزود: همبستگی واقعی بین انسان‌ها بدون اشتراک در عقیده و آرمان تقریبا غیر ممکن است و اشتراک در عقیده قدیمی‌ترین عامل برای همبستگی و اتحاد خواهد بود پس باید جهان اسلام از این امتیاز به نحو چشمگیری استفاده کند.
وی افزود: اندیشه ناسیونالیستی و ملی گرایی که دانشمندان آن را ارائه می‌کنند در حالت افراطی خود هم خطرات انسانی و هم با  ایده جهانی شدن در تضاد قرار دارد.
وی ادامه داد: تفکر جهانی سازی که دنیا را مانند یک دهکده کوچک می‎انگارد امروز می‌تواند به مدد اندیشه اسلامی دست مایه خوبی برای باز خوانی وحدت اسلامی باشد تا اگر صد در صد آن را نمی‌توانیم عملی کنیم حداقل به تحقق نسبی آن امیدوار باشیم.
وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم در اینگونه جلسات مولفه‎های تقویت وحدت را بشناسیم و سپس آسیب شناسی و موانع وحدت و همبستگی را به عنوان استراتژی مسلمانان بشناسیم و به آنها بپردازیم.
جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای تحقق وحدت سیاسی در دولت‌های ملی تنها نیازمند وحدت در تابعیت هستیم و وحدت در ابعاد دیگر نظیر وحدت مذهبی یا دینی، وحدت نژادی یا قومی، وحدت فرهنگی و زبانی مطرح نیست.
وی اختلافات مذهبی را یکی از موانع وحدت سیاسی جهان اسلام برشمرد و افزود: اختلافات نمی‌گذارد دولت‌ها از مزایای خوب اتحاد بهره‌مند شوند بنابراین باید از توان بالای علمی دفاع کنیم و از منابع  و ذخایر خدادادی در منطقه و کشورهای اسلامی بهره بجوییم و وحدت سیاسی را با حفظ ثبات سیاسی کشورهای اسلامی در دست اقدام داشته باشیم.
جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر ملت ما بر خلاف تمام توطئه‌های دشمنان همیشه در صحنه حاضر بودند و مشت محکمی بر دهان یاوگویان زده است در ابتدا به واسطه فرمان مقام معظم رهبری و سپس بواسطه ارشاد و راهنمایی قشر روحانیت بوده است.
وی در پایان بر نهادینه سازی دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 427991
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *