۰

بیکاری کارگران برای کاهش آلایندگی موجه نیست/بی توجهی به اقتصاد مقاومتی دلیل افزایش بیکاری شده است

آصفری بی توجهی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین دلایل افزایش بیکاری در جامعه عنوان و اظهار کرد: امروز اگر جلوی واردات بی رویه کالاها گرفته شود تا حدودی این مشکل مرتفع خواهد شد.
بیکاری کارگران برای کاهش آلایندگی موجه نیست/بی توجهی به اقتصاد مقاومتی دلیل افزایش بیکاری شده است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ بیکاری را مهمترین معضل کشور عنوان کرد و گفت: در صورتی که دولت در این خصوص اقدامات مناسبی را انجام ندهد روز به روز شاهد افزایش این آمار در جامعه خواهیم بود.
 
آصفری بی توجهی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین دلایل افزایش بیکاری در جامعه عنوان و اظهار کرد: امروز اگر جلوی واردات بی رویه کالاها گرفته شود تا حدودی این مشکل مرتفع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در حالی که کارخانه های بزرگی همچون واگن پارس، هپکو، آذرآب و ماشین سازی فعالیت دارند چه توجیهی دارد دولت بیش از پنج هزار واگن از روسیه و شهرداری تهران بیش از سه هزار و ۵۰۰ واگن از چین خریداری کند.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: البته در مجلس نهم هم هر جا وارداتی مشابه کالای داخلی داشتیم با آن مخالفت کردیم.
 
آصفری با بیان اینکه امروز بایستی به توسعه صنعت توجه ویژه ای داشته باشیم گفت: در این راستا باید از صد در صد ظرفیت صنعت در جهت پیش برد اهداف نظام استفاده کنیم و این اقدام از اولویت های مجلس شورای اسلامی باشد.
 
از فکر دانشگاه در جهت اشتغال و سرمایه گذاری استفاده شود

وی به ظرفیت دانشگاه و دانشجوی کشور اشاره و بیان کرد: امروز در کشور سرمایه های عظیمی در زمینه دانشگاهی و دانشجویی داریم که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
 
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت : با برنامه ریزی می توان از ظرفیت دانشگاهی در جهت توسعه صنعت، ایجاد اشتغال و ایجاد سرمایه گذاری استفاده کرد.
 
آصفری با انتقاد به افزایش نرخ مالیات در کشور اظهار کرد: افزایش نرخ مالیات در کشور فشارهای زیادی را به مردم وارد کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه نرخ مالیات باید متناسب با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه افزایش داشته باشد ادامه داد: دولت باید در زمینه افزایش مالیات ها پاسخگو باشد که چرا نرخ مالیات را ۶۰۰ برابر افزایش داده است در حالی که کشور در شرایط رکود قرار دارد.
 
  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به آمار نگران کننده اعتیاد به مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: امروز بیش از دو میلیون نفر در کشور اعتیاد به مواد مخدر دارند که این تهدید جدی برای کشور است.
 
وی با بیان اینکه دولت برای مبارزه با مواد مخدر باید برنامه داشته باشد اضافه کرد: با سخنرانی و دادن آمار و ارقام نمی توان با مواد مخدر مبارزه کرد.
 
آصفری یادآور شد: برای مبارزه با مواد مخدر باید اقدام جدی و همه جانبه از سوی دولت اندیشیده شود.
 
آصفری کاهش آلودگی هوای اراک را یکی از مهمترین موضوعات قابل پیگیری عنوان کرد و افزود: با پیگیری هایی که در ۴ سال گذشته در خصوص کاهش آلودگی هوای اراک داشتیم تعداد روز های آلاینده در اراک از ۲۸۸ روز به ۶۶ روز کاهش یافت.
 
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز بایستی کمک کرد با استفاده از فیلتراسیون صنایع و ایجاد صنایع سبز علاوه برای توسعه اشتغال معضل بیکاری در جامعه را کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه نباید در خصوص رفع آلایندگی هوا کارگری بیکار شود گفت: با رفتن به سمت احداث صنایع سبز می توان آلایندگی را کاهش داد.
 
در تقسیم امکانات بهداشتی و درمانی در کشور عدالت رعایت نشده است

آصفری با اشاره به اینکه در تقسیم امکانات بهداشتی و درمانی در کشور عدالت رعایت نشده است ادامه داد: در حالی که در بسیاری از خیابان های تهران بیمارستان داریم و در این خیابان ها آمبولانس های ۲۰۰ میلیون تومانی است،در بسیاری از شهرهای علاوه بر نبود بیمارستان آمبولانسی هم برای ارائه خدمات به مردم وجود ندارد.
 
 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تلاش هستیم با پیگیری های که در حوزه درمان و بهداشت داریم عدالت را در این حوزه برقرار کنیم.
 
 
وزارت جهاد کشاورزی به جای بزرگ کردن ساختمان هایش از کشاورزان حمایت کند

وی با اشاره به اینکه دولت باید به بیمه کشاورزان توجه ویژه داشته باشد ادامه داد: امروز شاهد هستیم علیرغم اینکه کشاورزان ۵۰ سال در بخش کشاورزی فعالیت دارند از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند.

آصفری با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان گفت: وزارت جهاد کشاورزی به جای بزرگ کردن ساختمان هایش از کشاورزان حمایت کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی در جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، الگوی کشت و بیمه کشاورزان برنامه های مناسبی را تدوین و اجرا کند.
 
رسیدگی خارج از نوبت مجلس به لوایح مربوط به اشتغال و ازدواج جوانان

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به منظور ایجاد اشتغال در جامعه باید از خام فروشی محصولات جلوگیری کند.

وی مشکل ازدواج و اشتغال جوانان را از موضوعات مهمی عنوان کرد که باید دولت در دستور کار قرار دهد و خاطر نشان کرد:مجلس این آمادگی را دارد تا لایحه دولت در خصوص ازداج و اشتغال جوانان را بدون نوبت بررسی کند.

انتهای پیام/
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 427716
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *