۰

انجام روزانه 30 عمل جراحی شکاف کام و لب در زاهدان یک رکورد جهانی است

مسئول تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک گفت: انجام روزانه 30 عمل جراحی شکاف کام و لب در زاهدان یک رکورد جهانی است و در دنیا در هیچ مرکز جراحی روزانه بیش از 5 عمل شکاف کام و لب صورت نمی‌گیرد.
انجام روزانه 30 عمل جراحی شکاف کام و لب در زاهدان یک رکورد جهانی است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، عبدالجلیل کلانتر هرمزی که در قالب سفرهای خیریه و برای انجام اعمال جراحی رایگان و درمان بیماران دچار شکاف کام، لب و بیماری‎های فک و صورت به همراه تیم 16 نفره از فوق‌تخصص‎های مختلف به زاهدان سفر کرده است، ادامه داد: بیش از 95 درصد از مراجعه‌کنندگان سیستان و بلوچستان بعد از ویزیت رایگان شکاف لب و کام، نیازمند عمل جراحی بودند.
مسئول تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک گفت: طی 5 روز که در این استان درحال خدمت‌رسانی بودیم هزار بیمار را در 2 شیفت صبح و عصر ویزیت کردیم و در روز اول 15 عمل، روز دوم 31، روز سوم 28 و روز چهارم 30 عمل شکاف لب انجام دادیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارانی که ویزیت شدند به دلیل ضیق وقت نتوانستند تحت عمل جراحی قرار بگیرند بیان کرد: تعدادی از این بیماران را به پزشکان زاهدان و تعدادی را به شهرهای همجوار و تهران برای عمل جراحی رایگان می‌فرستیم.
وی تصریح کرد: شاید بتوان در طول مدت 4 یا 5 سال آینده با انجام عمل‌های مداوم جراحی چهره ناراحت کننده شکاف کام و لب را از این استان حذف کرد.
وی بیان کرد: در طول 14 سفری که تیم جراحی به استان‎های دیگر داشتند، سیستان و بلوچستان بالاترین آمار شکاف لب و عمل جراحی را داشته است.
هرمزی علت آمار بالای متولدان مبتلا به شکاف لب و کام در سیستان و بلوچستان را ازدواج‌های فامیلی عنوان کرد و گفت: هنگامی که سابقه بروز این بیماری در یک فامیل وجود داشته باشد ازدواج فامیلی احتمال تولد نوزاد مبتلا را افزایش می‌دهد بنابراین آگاهی بخشی به خانواده‌ها و انجام آزمایشات قبل از ازدواج و ابتدای بارداری در اینگونه خانواده‌ها ضروری است.
وی ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد جشن پایان عمل جراحی شکاف لب و کام در سیستان و بلوچستان باشیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 427194
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *