۰

زنگ خطر نابودی اقتصاد ایران به صدا در آمده است/ تاجران اصلی برجام غربی ها هستند که سرمایه ایران را به تاراج می برند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با این شرایطی که دولت در پیش گرفته است، سرنوشت رقت انگیزی را برای اقتصاد ایران پیش بینی می شود چرا که دولت دقیقا کشور را به سمت واردات صد درصدی پیش برده است.
زنگ خطر نابودی اقتصاد ایران به صدا در آمده است/ تاجران اصلی برجام غربی ها هستند که سرمایه ایران را به تاراج می برند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، عطاء الله حکیمی در گفت و گو با  بوتیا " در رابطه با واردات بی رویه دولت در دوران پس از برجام گفت: دولت روحانی اصلا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد و در حقیقت به دنبال یک معامله سیاسی با غرب است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ارتباط خیلی نزدیک دولت روحانی با فرانسه ای که در برجام بیشترین آزار و اذیت را در مذاکرات انجام داد و کاملا هماهنگ با رژیم صهیونیستی اسرائیل حرکت می کرد، قابل توجه بوده و جای تامل دارد.
حکیمی با اشاره به قرار داد های میلیاردی دولت برای هواپیماهای ایرباس، تصریح کرد: در شرایط فعلی خرید میلیاردی هواپیماهایی که اصلا فرودگاه آن را در داخل کشور نداریم، دردی از ما دوا نمی کند، در حقیقت این معامله و کمکی بود که دولت برای نجات ایرباس از شرایط ورشکستگی انجام داد چرا که در شرایط فعلی اقتصاد جهانی، اکثر کشورها دچار مشکل هستند و نمی توانند این حجم هواپیما را خریداری کنند.
روحانی به دنبال معامله سیاسی با غرب است
وی در ادامه خاطر نشان کرد: از طرفی طی چند سال گذشته به دلیل تحریم های جدی که علیه ایران وضع شده بود و قطعه در اختیار ما نمی گذاشتند تعداد زیادی از پژوهای داخل منفجر شدند و تعداد زیادی از هم وطنان ما جان خود را  به دلیل همین خیانتی که پزو در حق ایران کرد، از دست دادند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بعد از این همه سال به جای اینکه پژو را تنبیه کنیم و کلا ارتباطمان را با پژو قطع کنیم دولت با آن ها قرارداد بلند مدت می بندد و قرار است تولید 13 سال قبل این شرکت را به بهانه بومی سازی این خودرو وارد ایران کنند، در حالی که تا بخواهیم این پژو را بومی سازی کنیم و قطعات آن در داخل کشور ساخته شود 10 سال طول می کشد و نتیجه آن پیکان قدیم می شود.
حکیمی اذعان کرد: هر چند در شرایط فعلی واضح است که دولت به سمت واردات و جلب نظر غرب برود چرا که روحانی معتقد است برای بهره برداری سیاسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باید نظر غرب را به هر طریق ممکن جلب کند.
وی عنوان کرد: اگر مبنای واردات را پس از برجام بگذاریم خیلی از شرکت های معتبر در دنیا وجود دارند که از پژو سر تر هستند و همه آمادگی دارند که تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور کنند، اینکه چه اصراری است که حتما با پژو این قرارداد منعقد شود مسئله ای است که وضعیت دولت را به خوبی روشن می کند و نشان می دهد که دولت به دنبال یک حرکت سیاسی در خلاف جهت دیگاه مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است.
برنامه دولت این است که کشور را به سمت مصرف گرایی صد درصدی ببرد
حکیمی با بیان اینکه عملکرد دولت در این ارتباط تامل برانگیز است، اظهار کرد:  دولت دقیقا کشور را به سمت واردات 100 درصدی پیش می برد و مطمئن باشید از تولید و اقتصاد مقاومتی خبری نخواهد بود و با این شرایطی که دولت در پیش گرفته است، سرنوشت رقت انگیزی را برای تولید ایران پیش بینی می شود.
وی مهم ترین ایراد دولت را نداشتن برنامه و استراتژی جامع برای اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: دولت برنامه جامعی را برای اقتصاد ایران تعریف نکرده و بنا هم ندارد این کار را انجام دهد و برنامه دولت این است که کشور را به سمت مصرف گرایی 100 درصدی ببرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد:  طی 2 سال و نیمی که از عمر دولت می گذرد حدود 14 هزار واحد تولیدی صنعتی تعطیل شدند و مجموعا 30 تا 40 درصد واحد های صنعتی فعال هستند که از این میزان هم باز حدود 30 درصد فعال هستند یعنی حجم اکثر این کارخانجات به حالت رکود در آمده است و این زنگ خطر جدی را برای نابود اقتصاد ایران به صدا در آورده است.
حکیمی تاکید کرد: دولت باید دوراندیشی می کرد و استراتژی اقتصاد اسلامی را بر مبنای اقتصاد مقاومتی تعریف می کرد.
وی بیان کرد: دولت باید نیازهای اساسی و ضروری کشور را مد نظر قرار داده و آن ها را بر اساس اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری با استفاده از دانش روز دنیا در داخل با قیمت تمام شده پایین تر تولید کنیم به نحوی که با رعایت  اشل های بین المللی بتوانیم صادرات داشته باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ایران دخایر انرژی زیادی نسبت به دنیا دارد و قیمت آن ها در داخل کشور ارزان است با یک استراتژی اقتصادی درست می توانیم رقابت خیلی خوبی را با سایر کشورها داشته باشیم و یکی از بهترین کشورهای تولید کالا و خدمات باشیم.
تاجران اصلی برجام غربی ها هستند که سرمایه ایران را به تاراج می برند
حکیمی غربی ها را تاجران اصلی برجام خواند و اذعان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم بعد از برجام غربی ها ایران را به مدینه فاضله تبدیل کنند نه تنها تصوری دور از دسترس است بلکه خنده دار است چرا که آن ها می خواهند سرمایه ایران را به تاراج ببرند و ما را 100 درصد وابسته تر به غرب کنند.
وی تاکید کرد: غربی ها با توجه به ضربه های سنگینی که از انقلاب و نیروهای انقلابی در منطقه خوردند به دنبال این هستند که از طریق نفوذی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند وارد کشور شوند و کشوری وابسته به خودشان را به وجود بیاورند و دلشان به حال ملت ایران نسوخته است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: دولت باید یک اقدام جدی در این زمینه داشته باشد و تکلیف خودش را روشن کند، اگر به دنبال ایرانی بزرگ و صاحب قدرت در همه زمینه هاست بداند که این رویه مناسبی نیست و دقیقا در خلاف جهت توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
حکیمی در پایان گفت: توصیه من این است که دولت هر چه زودتر بیدار شود و همه نخبگان، اندیشمندان را به سمت یک اقتصاد بالقوه و تاثیر گذار در جهان سوق دهند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 426731
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *