۰

افزایش صلاحیت‌های شوراهای حل اختلاف / 20 درصد سهمیه استخدامی قوه قضاییه از کارکنان جوان شورای حل اختلاف است

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون شوراهای حل اختلاف در چند روز آینده از این پس پرونده‌های زیر 20 میلیون تومان در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.
افزایش صلاحیت‌های شوراهای حل اختلاف / 20 درصد سهمیه استخدامی قوه قضاییه از کارکنان جوان شورای حل اختلاف است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی شنبه شب در همایش بزرگ منادیان صلح و سازش در دفتر نهاد نمایندگی امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شورای حل اختلاف بازوی توانمند قوه قضاییه است و درخواست ما از قضات قوه قضاییه هم این است که پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش را دارند را برای رسیدگی به شورای حل اختلاف برای مختومه شدن با صلح و سازش ارسال کنند.
وی با اشاره به واگذاری پرونده‌های زیر 20 میلیون تومان به شورای حل اختلاف برای رسیدگی، افزود: با توجه به اجرایی شدن قانون شوراهای حل اختلاف از این پس پرونده‌های زیر 20 میلیون تومان در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و اجرای این قانون می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی و کم شدن حجم پرونده‌های وارده به دادگستری شود. 
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به میزان پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف کشور، افزود: در 9 ماهه امسال تعداد 2 میلیون و پانصد هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف کشور  مختومه که از آن  تعداد 96 هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفته و این آمار نشان دهنده دقت بالای شورای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌های وارده است.
میانجی با اشاره به وضعیت نیروهای حل اختلاف نیز گفت: بیشتر نیروهای مشغول در شورای حل اختلاف بازنشسته، استادان دانشگاه و کارکنان جوان هستند که به صورت افتخاری با شورای حل اختلاف همکاری دارند.
وی ادامه داد: آینده شورای حل اختلاف با این طرح روشن است به طوری که در سال آینده 20 درصد سهمیه استخدامی قوه قضاییه از کارکنان جوان شورای اختلاف است.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 100 قاضی ویژه به شورای حل اختلاف داده شده که تا پایان سال دو برابر خواهند شد.
میانجی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف بار سنگینی از دوش قوه قضاییه برداشته، خاطر نشان کرد: در برخی استان‌ها 45 تا55 درصد از پرونده‌ها وارده مربوط به شورای حل اختلاف است.
در پایان این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مسئولان دستگاه قضایی استان، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، معاون امنیتی انتظامی استاندار و جمعی از معتمدان و ریش سفیدان برگزار شد از شوراهای حل اختلاف فعال در حیطه صلح و سازش قدردانی شد.
 انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 426494
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *