۰

پوشش تحصیلی سیستان و بلوچستان بالای 90 درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با حمایت مسئولان به پوشش تحصیلی بالای 90 درصد رسیده است.
پوشش تحصیلی سیستان و بلوچستان بالای 90 درصد است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی در مراسم جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب که در مدرسه پسرانه تیزهوشان زاهدان برگزار شد اظهار داشت: به برکت انقلاب و نظام اسلامی کشور ما در زمینه تعلیم و تربیت توانسته با بیش از 97 درصد پوشش تحصیلی پیشروترین کشور در سطح دنیا باشد.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز با حمایت مسئولان به پوشش تحصیلی بالای 90 درصد رسیده است.
نخعی با تاکید بر اولویت سواد و تحصیل در جامعه بیان داشت: امروز همه امکانات برای اینکه همه بچه‌های این سرزمین بتوانند درس بخوانند فراهم است.
وی با تاکید بر اینکه یک بی سواد در استان وجود ندارد که امکان تحصیل برای او حتی در منزلش پیش‌بینی نشده باشد افزود: به هر دلیلی شخصی نتوانسته از امکانات آموزشی استفاده کند امروز این امکانات برای وی فراهم است و می‌تواند باسواد شود.
نخعی اضافه کرد: هر بی‌سواد زیر 50 سال که بخواهد باسواد شود می‌تواند خودش و یا با کمک فرزندان و یا افراد باسواد در منزل باسواد شود و 670 هزار تومان نیز دریافت کند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی از طرف دولت و آموزش و پرورش برای کودکان بازمانده از تحصیل استان وجود ندارد خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان جلو دار در عدالت آموزشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر تشکیل کلاس‌های 3 و 5 نفره در روستاهای استان افزود: ما به برکت انقلاب 300 مدرسه 5 و زیر 5 نفر در استان داریم و 29 درصد مدارس استانمان زیر حد نصاب و حداقل تعداد دانش‌آموزان است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 426120
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *